#21 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

Doom Doom (#21) » Roman79 (#19):

já mám smyk + šaltr alivio, řazení Deore M511 (a samozřejmě kazetu 9sp.) a chodí to v pohodě. takže dual control asi bude chodit stejně dobře. Smyku a přehazce je to jedno, jestli nad sebou mají 8 nebo 9sp. řazení

odpovědět | zadáno: před 12 lety

#20 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

ajaxe ajaxe (#20) » Roman79 (#19):

Dualy jsou nejníže u sady DEORE = 9 sp a Alivio 8 sp. Takže nutné jsou 9 tkové komponenty…

odpovědět | zadáno: před 12 lety

#19 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

Roman79 Roman79 (#19) » Romanoss (#18):

Nabízí Shimano dual control v sadě Alivio? Mohu mít řazení dual control deore a přesmyk s přehazovačkou alivio? Nebude to dělat problémy? Na Dual control jsem si na jednom kole tak zvykl, že jej chci i na druhém, ale deore komponenty tam montovat nechci.

odpovědět | zadáno: před 12 lety

#18 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

Romanoss Romanoss (#18) » ajaxe (#14):

jasne, chapu a vim, ze to radi \„trocha\“ lip, ale to je prece tou pruzinou. :-)

No po pravde mel jsem prevody XT a kazetu Deore a makalo to nemastne neslane. Vymenil jsem kazetu za XT a jedna basen. nenecham na DC dopustit a pokad si na riditkach naleznete dobrou polohu, tak je to k nezaplaceni certovsky rychle razeni.

P.S. : ruzne zvuky razeni DC : vetsinou to dela \„mix\“ komponentu, jaxem psal, cista sada od LX nahoru chodi vytecne. Potiz byva se serizenim a cistotou bovdenu a pak to chodi \„pomalu\“. Pravidelna udrzba a hlavne \„cistota\“ sady udela svoje verte!!!!

odpovědět | zadáno: před 13 lety

#17 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

unregistered unregistered (#17) » dansed (#16):

V montáži tuto kombinaci nevyužíváme, setkáváme se s ní ale při servisních činnostech. Někteří mají v této kombinaci i přehozenou brzdu dle motocyklových vzorů- přední je ovládaná z pravé strany.

odpovědět | zadáno: před 13 lety

#16 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

dansed dansed (#16) » unregistered (#15):

Z uživatelského hlediska ale tahle varianta narozdíl od inverzního DC a klasické pružiny u páčkového řazení neumožňuje (a když, tak dosti krkolomně) níže zmiňované brždění a řazení na lehčí pastorek zároveň. A taky řazení na lehčí pastorek prsty přímo z rohů, takže proto bych to nechtěl, ale chápu, že někomu to neva…

odpovědět | zadáno: před 13 lety

#15 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

unregistered unregistered (#15) » ajaxe (#14):

Mohu potvrdit, řazení mi připadá rychlejší a přesnější. Navíc se tatokombinace lépe seřizuje.

odpovědět | zadáno: před 13 lety

#14 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

ajaxe ajaxe (#14) » Romanoss (#11):

mám DC a klasickou pružinu – RDM772GS a naprostá spokojenost. Řadí to snad ještě lépe než s inverzní :))

odpovědět | zadáno: před 13 lety

#13 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

Roman79 Roman79 (#13) » Romanoss (#8):

Mám nové horské kolo s Dual Control a tak jsem si hned zkoušel brzdit a řadit zároveň. Jde to, je to nezvyk, ale časem si zvyknu. Úplně vždy to nevyužiji, ale jsou situace ve kterých to potřebuji. Pravidelně zastavuji na silnici 1. třídy (dávám, zde autům radši absolutní přednost) a v rozjezdu to mám do kopce, takže zabrzdit, vychytat si čas, kdy nic nejede a rychle odpálit. Pokud zapomenu shodit, tak to moc odpálit nemohu a mám problémy. K věci. Myslím si, že při zabrždění, když současně shodím několik převodů je to dost hlučné a chrastí to. Je to v pořádku a nebo ne? Snad bych měl shazovat postupně, ale to bych musel postupně i brzdit a to mi nějak nejde. Jak to děláš/te?

odpovědět | zadáno: před 13 lety

#12 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

dansed dansed (#12) » Romanoss (#11):

Kamarád má na biku DC s klasickou pružinou, málem jsem se strhal, když jsem si do kopce místo lehčího převodu pokaždý ještě víc naložil :-). Já mám DC inverzní, brzdím a řadím zároveň a jedinkrát se mi nestalo, že bych si při brždění přehodil omylem. Moc si u toho chrochtám.

odpovědět | zadáno: před 14 lety

#11 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

Romanoss Romanoss (#11) » lalabeat (#9):

Ne, je to OK. Jde o zvyk. Akorát prvních pár metrů na biku a pak OK. :-)

Bike mám inverzi, u DC na biku je VŽDY inverze. :-) DC na biku s norm. šaltrem chodí divně :-(

odpovědět | zadáno: před 14 lety

#10 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

ABSOLUT_VODKA ABSOLUT_VODKA (#10) » nooski (#4):

zajímavá otázka, dost jsem o tom přemýšlel a abych pravdu řekl, tak nevím :-) ale myslím si, že neřadím a nebrzdím zároveň. před točkou už mám obvykle podřazeno (jako v autě). vozil jsem i campu a taky ABSOLUT bez problému. jde jen o zvyk.

odpovědět | zadáno: před 14 lety

#9 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

lalabeat lalabeat (#9) » Romanoss (#8):

A nedělá ti problémy přecházet ze silnice, kde je přehazka s normální pružinou na bika, kde je inverzní? A nebo máš všude normální pružinu?

odpovědět | zadáno: před 14 lety

#8 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

Romanoss Romanoss (#8) » stařík (#7):

mám DC jak na silnici ( Ultegra ), tak na biku ( XT ) a absolutní sokojenost. Na silnici samozřejmě a na biku XC a marathony, kde je vše OK. Asi bych to nemontoval pro 4X, nebo sjezd, ale to je omletá písnička, že. :oD

Věty typu, nejde brzdit a řadit zároveň neberu, páč to jde, akorát se na to musí zvyknout a musí se to umět. :-))

odpovědět | zadáno: před 14 lety

#7 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

stařík stařík (#7) » el (#6):

Já mám obojí ( zimák a letňák ) a na dualech jsem nikdy neřadil a nebrzdil zároveň. Když dlouze brzdím, svírám brzdové páky, a tak abych řadil na těžší mi chybí ten prst, co by posunul páčku a k tomu bych musel ještě točit točit nohama, aby to přeřadilo. To je mna moji bednu už moc. Když dlouze brzdím, nevím proč bych řadil na lehčí, když si přibrzdím, a pak řadím na lehčí, tak jsou to pro mě dvě akce za sebou. Pro mě osobně je dual zbytečný.

odpovědět | zadáno: před 14 lety

#6 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

el el (#6) » Pomalik (#5):

Já mám Shimano jak na silnici (Dura) tak na biku (XTR) a když chci, tak jenom brzdím nebo jenom řadím nebo zároveň řadím i brzdím a jsem max. spokojen.

odpovědět | zadáno: před 14 lety

#5 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

Pomalik Pomalik (#5) » nooski (#4):

V 75% brzdim a zaroven radim (na lehci prevody) pro nasledny rozjezd. Dual kontrol sem jeste nedrzel a asi se mi do ruk jen tak nedostane. Ale dost by me to zajimalo jak se stim jezdi.

odpovědět | zadáno: před 14 lety

#4 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

nooski nooski (#4) » ABSOLUT_VODKA (#3):

Nestává se vám někdy, že při brždění zároveň řadíte?:) Jezdím campu, kde brždění a řazení je od sebe oděleno, tak mě to zajímá.

odpovědět | zadáno: před 14 lety

#3 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

ABSOLUT_VODKA ABSOLUT_VODKA (#3) » Buchy (#1):

dual control = dvojí kontrola (v polopatickém překladu) :-) dvojí kontrola = kontrola nad bržděním i řazením zárověn…

odpovědět | zadáno: před 14 lety

#2 RE: Co je to vlastne dual control ? :)

mr.pohoda mr.pohoda (#2) » Buchy (#1):

dualy – packou, kterou brzdis zaroven radis pri normalnim razeni mas dve samostatne packy na razeni

odpovědět | zadáno: před 14 lety

#1 Co je to vlastne dual control ? :)

Buchy

Jaky je rozdil mezi dualama a normalnim razenim ?? :P :)

odpovědět | zadáno: před 14 lety


1.7.2014: Aktuálně pracujeme na nové verzi diskuse, rozšíření webu a dalších vylepšeních. Nejdříve na konci léta se můžete těšit na novinky. S dotazy se prosím obracejte na e-mail: info@cyklodiskuze.cz

Copyright © 2006–2014 info@cyklodiskuze.cz, all right reserved.