#66 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

unregistered unregistered (#66) » lovec.bebecek (#65):

:), já jsem právě dal Lumírovi zadní kolo s bubnovou brzdou přecentrovat a přední jsem měl kotouč-to předělat na bubnovou, ocelovej rám, singl, schwalbe-snow stud-ještě min. jednu sezonu pojedou a zimo poj´d:), možná se na tu hermeticky uzavřenou převodovku dopracuju…, ale na tohle je rohl. zbytečnej

odpovědět | zadáno: před rokem

#65 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#65) » unregistered (#63):

Myslím že ultimativní bezúdžbovej bajk je s hermetickým kardanem, hermetickou převodovkou a bubnovejma brzdama… ;-) Tam je pak nejčastější servisní činnost přezouvání gum, až potom výměny oleje a brzd. obložení. Sevisní intervaly srovnatelné s autem, standardní očekávaná životnost 300 kkm. Ono i takovej objem s běžnou cyklotechnikou zas až tolik peněz nestojí (jako s autem), jen toho sraní s tím, každejch pár tisíc km.. :-/ Teda já toho nakecám a přitom letos teprve mrzkejch 12500 km, nejmín na posl. 5 let…

odpovědět | zadáno: před rokem

#64 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#64) » unregistered (#61):

Jo, ty já mám taky rád :-) A čím delší úsek a táhlejší kopec, tím větší je s nima zábava! A hlavně je to pro mě motivace vybřednout ze 100 tepové letargie… Zrovna předevčírem tři kuci silničářský, hákoval jsem je, tda tak jako „slušně“, 3 – 5 m daleko :-) Nejdřív kecačka, a když zjistili, že tam furt jsem, tak nějak zmlkli a začali něco zkoušet. jsem měl po dlouhý době zase přes 180 :-) Pak, když ubrali, jsem zajel vedle, uctivě poděkoval za svezení omluvil se, že jsem se do skupiny aktině nezapojil s tím, že na to prostě nemám.

odpovědět | zadáno: před rokem

#63 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

unregistered unregistered (#63) » lovec.bebecek (#62):

právě ten rohloff se dá takto taky pojmout a když podle vl. zk. zvolíš vhodny komponenty, nemusíš na tom kole dělat fakt nic....., jenom teda jezdit(mně uplně zatuhly a zrezavěly véčka:), musim je vyměnit, pozustatek z dob, kdy jsem na tom právě jezdil ve všem…

odpovědět | zadáno: před rokem

#62 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#62) » unregistered (#61):

Technicky zaujatej? No.. – býval jsem možná, ve své minulé cyklistické/životní etapě. V současnosti už jenom.. prostě musím. Co já bych dal za osobního mechanika.. – a jenom jezdil!

odpovědět | zadáno: před rokem

#61 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

unregistered unregistered (#61) » lovec.bebecek (#60):

no, je to pravda, já na kole ty nohy naplno využiju málokdy, vím o tom, ale nemužu to nikomu řikat:), je to i geneticky, nemužu za to:), ovšem na tomto kole s myma nohama lovit je prostě radost…, jenže já zase už jsu věkově jinde:), provokovat na netu jo, v reálu jsu poměrně skromnej, ale řadí se za mě i silničáři-prostě se divaji:), mám jednoduše rád ty, co si myslí, že ujet prostě musí:)
ty jseš ale zase víc technicky zaujatej a ten rohloff je taková důkladná hračka s hodně možnostma pro podobny lidi

odpovědět | zadáno: před rokem

#60 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#60) » unregistered (#57):

Ono z tvého pohledu asi není důvod pro takový „želva“ převod – máš jistě brutální sílu v nohách. Já (už) bohužel dávno ne, při 80ti kg mám problém s dřepem na jedný noze. I když kdysi bývávalo líp – v 17ti jsem tak dřepoval běžně 10 i více opak. a na předkopávacím stroji si k 35ti kg jednou přisedl zlomyslný spolužák.. a šli nahoru oba :-)) Holt objemy km (a věk :-( ) jsou sviňa…

odpovědět | zadáno: před rokem

#59 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

unregistered unregistered (#59) » lovec.bebecek (#58):

jo, pravda, manželka taky koupila vozejk pro Anetku-fenku(naše další dítě:), Anetka je staford a do vozejku jde stejnak na chvilku po 20km běhu:), ale když tam je a jedu do fakt slušnyho kopce, tak ten 1. převod…no taky nevyužiju:), ten druhej jo anebo musí to kolo být hodně naloženy a jet na něm 200–300km a kopec…
ten převodník 52z. stačí na 55km/hod zhruba, jet s tím 60 by byla už hodně silná kadence, 50 na rovině se s tím vytáhnout dá po větru:), ale já mám u toho podvedomej strach z prošlápnutí zubů, dělám to prostě s citem, jsu vyučenej od shimana a sturmy archer:)
nejtěžší převod u 52z. převodníku se využít dá, z kopce běžně, ale ten nejlehčí převod jedině vsedě a hodně velká kadence(je to samozřejmě strašně individuální:)

odpovědět | zadáno: před rokem

#58 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#58) » unregistered (#56):

Že nevyužiju? Díval jsem se na přev. poměry rohlíka a u min. povoleného poměru převodník/pastorek (1:2,1) vychází nejlehčí převod na 0,58. Což by se mi klidně hodilo, neboť na posledním výletě v Jeseníkách jsem tam měl 0,65 (zhruba ekvivalent obvyklých nehlehčích 22/32 na MTB), v zádech vozejk, náklad a klidně bych si nechal líbit vyšší otáčky než 40. Někdo může namítnout, že ve 3 – 3,5 km/h je lepší tlačit, ovšem v tom terénu (kamenitých 18%) a s tou soupravou je asi nejlepší „jet“ až na hranici lehnutí, než v tretrách zakopávat o šutry. Na druhé straně spektra, bez nákladu, rovina.., se klidně užije převod okolo 4 (ekvivalent nejtěžšího převodu na standardním MTB), když to bude z kopce, po větru, či za vodičem, tak proč se limitovat v dosažení rychostí nad limit v obci :-), tudíž převod přes 4 vítán. Tzn. to už se bavíme celkem o 700%, kdy se obě meze alespoň občas využijí. No a se Schlumpfem a rohlíkem dokupy ještě rezervička: 800% :-) Já prostě toužím po univerzálním kole: tedy kole, které mohu vzít kamkoliv (přirozeně mimo DH a těžších XC tratí). Teď mám dosažitelných prakticky něco málo přes 600% a je to spíš posunuto do lehka (nějakých cca 0,65 – 3,95) – holt bez ambicí „lítat“ moc často a moc dlouho přes 50 km/h…

odpovědět | zadáno: před rokem

#57 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

unregistered unregistered (#57) » unregistered (#56):

jo, jedna velká zvláštnost tam je, aby v tak malym prostoru bylo 14rychlostí, tak při zařazení těch 7lehčích se točí i těch 7těžkých převodů-planetek a vydává to takovej docela hukot-točí se toho tam prostě víc, při těžkým převodu ne, točí se jedna planetka, takže při 8mém nejtěžším převodu se točí jenom ten samotnej osmej, ale při 7mym převodu se točí 8–14 a pocitově se tak ten převod zdá těžkej stejně jako ten osmej:)-na netu těžko vysvětlit jako vždycky:)
ten první-druhej nejlehčí převod-to bych musel jet asi do nebe, nepotřebuju ho vubec, až fakt pojedu do hrobu…-řešit se to dá tím převodníkem právě

odpovědět | zadáno: před rokem

#56 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

unregistered unregistered (#56) » lovec.bebecek (#55):

těch 14 rychlostí vubec nevyužiješ, nějaky další zpřevodování je nahouby, já spíš řeším, že až ojedu tento druhej převodník, co tam mám-52z., dám tam 54, abych využil zase víc jiné zařazení rychlosti(víc opotřebovávám jinou planetku) a i kvůli tomu bych řemen nechtěl, druhej duvod je použití řetězů ze silničky a tím měním jenom pastorek a olej, při včasnym měnění-jakože řetězy mám defacto zadara, vydrží ten pastor strašně dlouho, jenže zase předpoklad je hodně jezdit i na té silničce:), principielně se rohloff vyplatí jenom při hodně kilometrech, investice se pak vrací, kdo těch 100kkm najede za 20let a víc, z hlediska investic to moc dobry nebylo:), stačila přehazka…

odpovědět | zadáno: před rokem

#55 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#55) » JecminekMaselnik (#54):

Běžně o úplně celý rozsah asi ne, ale běžně tak o 250 – 300%. Pokud nelze řadit v tahu, asi bych pro rozjezdy klasicky využíval 3 stupně – tzn. odhadem tak ve sledu: 1 přeřazení tak o 4 rohloffí stupně a druhé tak o 3. Pokud by šlo v tahu, klidně bych tam sypal jeden po druhém, zhruba po vteřině (30 km/h za 7 s) :-) Jo jo – řemen. Pak bych ale asi k tomu bral to řazení v klikách: pak bych měl skutečně „all purpose“ rozsah převodů :-)

odpovědět | zadáno: před rokem

#54 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

JecminekMaselnik JecminekMaselnik (#54) » lovec.bebecek (#51):

to řazení o celý rozsah v klidu rohloff dokáže, ale nějak mě nenapadá situace, kdy bych to v reálu mohl potřebovat. Nemožnost řazení v tahu mi zpočátku hrozně vadila, ale je to dost o cviku, kdy fakt stačí polevit tah jenom na tu desetinku sekundy, než otočíš gripem a hned můžeš drtit. V závodě to může asi někoho limitovat, mně to nevadí. Nemůžu si navíc vynachválit kombinaci s řemenem, 10k už tam je a ani převodník, pastorek či řemen nejeví známky používání. Už jsem našel i blog chlapíka, který má origo řemen už 20k a nechystá se měnit. Řemenový pohon mne stál o asi 3000 víc než normální s řetězem, takže bych řekl, že už se mi ta investice vrátila o údržbě, resp. neúdržbě se ani nebavím.

odpovědět | zadáno: před rokem

#53 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

JecminekMaselnik JecminekMaselnik (#53) » lovec.bebecek (#52):

letos jsem byl sice první kvartál v rekonvalescenci, ale pokud nejsem mimo služebně, jezdím každý den: http://www.runningfreeonline.com/…Default.aspx?…

odpovědět | zadáno: před rokem

#52 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#52) » JecminekMaselnik (#50):

A jezdíš skutečně za každýho počasí: za deště, marastu, sněhu, mrazu, soli..?

odpovědět | zadáno: před rokem

#51 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#51) » JecminekMaselnik (#50):

Podle k tomu samému je i NuVinci – s odolností pro „bike commuting“ se u něj zjevně počítá. Taky mi to prokázal. Co tady čtu, je jeho nevýhodou proti Rohloffu nemožnost přeřadit až o celý rozsah v klidu (to jsem pochopil, že Rohloff dokáže..?) a pak samozřejmě nižší celkový rozsah převodového poměru (..a ještě vyšší váha, ale kdo by to řešil.. ;-) ). Řadit pod zátěží jak jsem pochopil u Rohloffa taky nejde (u NV do určité míry ano, směrem do lehka). Já bych u NV taky nic zásadně (ne)funkčního nemusel řešit. Kvůli úniku kapaliny jsem jej reklamoval preventivně, ještě než se zadřel (třeba by ještě pár kkm jezdil). V extrému (hromady lepivého sněhu) jej dokonce hodnotím výborně. Když pominu fukčnosti, které to nemá a dle výrobce by mělo mít, je tu ještě jedno specifikum, které pravděpodoné hlavní cílové skupině (= pohodářům, elektrokolistům..) nevadí: zařazený převod přirozeně není přesně definovaný, resp. opakovatelný – jde o to, že člověk má na opakující se trase úseky (kopce, brdky), které je zvyklý jet na nějaký konkrétní kvalt, nějakou obvyklou rychlostí. Samozřejmě to nahrává onomu „pohodářskému“ stylu (který výrobce tolik vychvaluje), kdy můžete „v každém okamžiku dokonale přizpůsobit převod aktuálním podmínkám“. To je ovšem ideální cesta k vyměknutí (..jsem si vzpoměl na Honzise a na jeho reporty: „jsem to dal/dával na 52/17…“ :-) ). A nejen přesná definovatelnos­t/opakovatelnos­t – on se převod liší v závislosti na zatížení. Typicky: referenčním rpm 60 odpovídá cca 29 km/h nezatížených a 27 km/h v zátěži. což není vše, neboť systém má tendenci samovolně řadit do lehka, když se mu naloží opravdu fest (nástup do kopce). Sice jen o malý kousek (v návaznosti na výše uvedený příklad směrem do rychlosti 25 km) a zejména z nejtěžšího převodu, ale přece. Na nejlehčím je naopak jistota, že čím větší síla, tím víc se tam uvnitř narve nejlehčí mechanicky dostupný převod. Dokonce mám pocit, že to byla (a bojím se že za čas opět bude) příčina úniku kapaliny: pokud je soustava uvnitř vychylována do strany nejen ovladačem řazení, ale i záběrem, může to namáhat i plášť, který pak ve slisovaném místě pracuje a… Posledním aspektem jsou nesporně vysoké vnitřní ztráty, které jasně dokladuje zahřívání pláště náby (při 20ti st. připadne povrch pohmatem mírně teplý). A na rozdíl od jiných převodovek, kde „soukolí“ na volnoběh nepracuje díky cvrku, tady stojí cvrk jaksi mimo a i na volnoběh se to kulové panoptikum uvnitř stále odvaluje (a dokonce i tak nábu mírně ohřívá.. – resp. je „méně studená“, než ta přední). Nevím, jak se s tou „měkkostí a nestabilitou“ vyrovnává ten jejich systém Harmony, který je řazen servomechanismem – jestli má citlivou zpětnou vazbu, tak je to pak možná dokonalé…

odpovědět | zadáno: před rokem

#50 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

JecminekMaselnik JecminekMaselnik (#50) » lovec.bebecek (#47):

Já tak rohloffa drbu a řekl bych, že přesně k tomu je. Jezdíš a neřešíš nic, což je při denním použití do práce pro mne zásadní.

odpovědět | zadáno: před rokem

#49 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

unregistered unregistered (#49) » lovec.bebecek (#47):

to je trapny, je jenom otázka času, kdy se to dostane do povědomí-je to podobny, jak tady na tom foru....., samej velkej cyklista a odborník a když má obyčejně sednout na kolo-staryho singla třeba, je to problém…řeší všechno kolem a furt.....
tedka já už bych dojížděl nuvinci-nenadával bych ani, protože poznat nuvinciho kod neni vubec špatná zkušenost:), rohloff je dlouhodobá investice a jak jsem se přesvědčil i na tomto foru, je určenej pro skutečny cyklisty, jakmile někdo upřednostnuje „žiletku“ nebo jenom horsky kolo nebo se jakkoliv řeší, nekupoval bych vubec rohloff, navíc je potřeba jezdit na tom a jezdit, aspon 5–8kkm ročně a víc…
až budu skutečně starej:) a nebudu řešit nic, než jenom jízdu na kole, dám si ho na silničku, tím chci i to, že je možná lepší, že ho ještě nemáš, na těch levnějších se určitě víc naučíš, ovšem je určitě pravda, že s rohloffem se dají lovit aji baby, on je takovej… praktickej a hezkej:)

odpovědět | zadáno: před rokem

#48 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

unregistered unregistered (#48) » lovec.bebecek (#46):

tedka měním olej v rohloffu, včera jsem vytáhl starý olej, výrobce dodává lahvičku s 25ml originál oleje, vytáhl jsem určitě půlku tohoto množství a pořád kapalo, musel bych to nechat vykapat, to chce ale celej den a začít ráno-možná příště, nalil jsem čistící olej, výrobce udává jet na tom 1Km, ale mně se to zdá na čištění málo, nechal jsem to stát přes noc a ráno na tom jel necelých 20km, ale z kopce, moc jsem neřadil ani nešlapal silou, vytáhl jsem čistící a nechávám to co nejvíc vykapat-je řidší, kape dobře, pak naleju „motorovej“, ale jsem přesvědčenej, že ten únik bude vždycky, protože se tam dostane vzduch a ten se s trochou oleje dere ven, až unikne, přestane i únik, ale pořád tam zbude dost, aby se tomu dalo říkat olejová lázeň, na nějaké přetěsnění náboje zatím teda kašlu, ale budu to konzultovat-jenže bych potřeboval pořád někoho, kdo na tom aspon 100kkm najel:), zkusím bývalého zástupce servismana Karla z Hradce, ale ten už kola zase nedelá, možná mě pošle nekam, na druhou stranu z Brna k nemu jezdil jenom nejakej Hruška a já…:), názor snad ale řekne, jinak názoru servisu moc nevěřím, ten se vždycky přiklání na stranu toho kterého výrobce zastupuje-jsou výjimky, ale s těma se zase člověk musí trochu víc znat…

odpovědět | zadáno: před rokem

#47 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#47) » unregistered (#38):

Michale, te Rohloff jsem si asi měl koupit. Mě zlákala technologická novinka za relativně nižší cenu, přitom Rohloff je evidentně sázka na jistotu. Je pravda, že bych ho drbal zima nezima, sůl nesůl.. – kdo ví, jak by dopadl. U Falbrooku mě štve jejich přístup. Na jedné straně sice neuvěřitelně rychle vyřídili výměnu. Je podle mě normální, že produkt tohoto typu, který je na trhu 3 roky, se stále vychytává. a že jim to vlastně „ladí“ zákazníci. A myslím, že hlavně takoví, jako já, co hledají limity, ne nějaký elektrokolisti. Přesto odmítají reagovat na jakékoliv dotazy, zavírají diskuzní fórum poté, kdy už jsou jejich stále stejné mlžící odpovědi neúnosně trapné. Násilně odstranit z netu důkazy o nedokonalostech (příspěvky v tom fóru), aby na ně budoucí zákazníci nepřišli, je přece v dnešní době tak krátkozraké…

odpovědět | zadáno: před rokem

#46 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#46) » unregistered (#44):

No tak to je pěkně, neb NuVinci má ten průměr dobrých 130 mm (a kolo 26''). A už dřív jsem jezdil převodovky sachs/sram s větším průměrem. Je pravda, že jsem záhy začal řešit zadní kolo pořádným ráfkem typu vyvložkovaného RMX Jumbo. Praskání drátů jsem řešil kdysi, ale jasně se ukázalo, že stačilo změnit vyplétače. On ne každý to umí. Dokonce i jeden starý pán u nás ve vsi, ke kterému chodí od nepaměti celá vesnice servisovat kola, člověk by čekal fachmana.., zklamal, dokonce dvakrát (nejenže s úplně novým kvalitním ráfkem to nedokázal vycentrovat, ale pokaždé dráty v provozu praskaly). Zdá se, že někteří to řeší „opatrně“, menším napětím drátů.. ten můj ale udělá výplet řádně tuhý a drží po celou dobu životnosti ráfku.

odpovědět | zadáno: před rokem

#45 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

unregistered unregistered (#45) » unregistered (#44):

ahoj, to popraskalo jenom tím vypletením:), nejel jsem na tom, aspon si myslím(pokud ano, tak skutečně pár km), ale je to už dlouho, byl to teda nějaký levný, mně neznámý ráfek, nepamatuju si to moc…, pak jsem přešel na rohloff- mach-sapim, u toho mi jednou praskl jeden drát, když jsem tam navalil 10kg kuřecích prs:), jinak to za ty roky neudělalo nic

odpovědět | zadáno: před rokem

#44 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

unregistered unregistered (#44) » unregistered (#42):

Popraskání ráfku ve Tvém případě nebude zřejmě přepnutím výpletu, ale použitím nevhodných hlav niplí. Hodnotu Tg nelze podceňovat. Roztečné průměry nábojů nad 45 mm mají svá specifika. Korekce úhlů se dají také ovlivnit použitím dvou a tříprůměrových paprsků.
L.P.

odpovědět | zadáno: před rokem

#43 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

Doom ][ Doom ][ (#43) » lovec.bebecek (#41):

to beztak dělali nějací přistěhovalci :)

podobnou blbou zkušenost mám se servisním střediskem Tamron v německu, kde mi natřikrát spravovali objektiv. 3× to udělali blbě :D ta německá preciznost se nějak ztrácí

odpovědět | zadáno: před rokem

#42 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

unregistered unregistered (#42) » lovec.bebecek (#41):

cha, já i přes vlastní příjmení němce rád nemám, my češi jsme se od němců naučili jenom jak vyjebat s lidma…, u nás jsou lepší řemeslníci, jak u nich, jenom se od nich nesmí učit tomu vyjebávání s lidma, to je furt arbeit macht frei a sám adolfek uměl hovno- jenom vyjebat uplně s každym, až to udělal i sám se sebou, precizní oni jsou, ale napřed to řemeslo člověk musí umět.....
mně u nás vyreklamovali nexus uplně stejně, všechno původní a zapletl to asi někdo zkušenej, páč hnedka popraskal ráfek:)-jestli je ten výplet hodně pevnej, praskne ti to a jak to naložiš, tak snad i najisto
mám tady celkem dobryho známyho, kterej tam emigroval před r. 68 a ted na důchod se vrátil zpátky a když jsme o tomhle problému mluvili, tak říkal, že hrdost zustala, ale taková ta dílenská poctivost je pryč-u nás je to prý bud taky v prdeli a sem tam narazíš na precizního poctivce(jezdí v audi-jejich přístup to stejny-záruku vydrží a pak na to v servisech kašlou a ojebávaji, jak u nás), asi je ta práce přestala osvobozovat:)
jo, ty pastorky kupuju od sturmy-archer-mají všechny a jsou na hg řetězy, dávám je teda na singla, rohloff má svoje-on je ale myslím arménskej žid:)-nevim ted určitě:), němec neni:).....nech si to přeplest zavčas:)

odpovědět | zadáno: před rokem

« předchozí [1] [2] [3] další »

1.7.2014: Aktuálně pracujeme na nové verzi diskuse, rozšíření webu a dalších vylepšeních. Nejdříve na konci léta se můžete těšit na novinky. S dotazy se prosím obracejte na e-mail: info@cyklodiskuze.cz

Copyright © 2006–2014 info@cyklodiskuze.cz, all right reserved.