#30 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

JecminekMaselnik JecminekMaselnik (#30) » unregistered (#27):

jenom takový dotaz, necháváš ten olej unikat, nebo to nějak řešíš? Mně před výměnou neteklo nic, teď pomalu odchází. Za chvíli budu měnit zase, tak bych případně rád nabral inspiraci, jestli se kromě výměny oleje věnovat i nějakému dalšímu servisu. Díky.

odpovědět | zadáno: před 6 lety

#29 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

pav1in pav1in (#29) » lovec.bebecek (#1):

Ahoj, nevíte někdo kde by se dálo sehnat lanko na Sachs Torpedo 3?

Zdravím,

Pavlin

zrušit odpověď | zadáno: před 6 lety

Přispívat mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlaste se nebo registrujte, stačí vyplnit pouze dva povinné údaje!

#28 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#28) » JecminekMaselnik (#26):

Jj – ale vydrž, zkušenosti = zatím nějakých 340 km, takže de facto nula. Určitě budu minimálně na vás dva (on o to tady v podtatě nikdo jiný neprojevuje zájem) myslet s informacemi.

Momentálně mě teda u NuVinci znervózňuje drobný vakl celé náby, měla ho teda od počátku, zatím je přijatelný, řekněme provozní. Bohužel však není zřejmé, zda by se dal vůbec nějak vymezit, resp. možná spec. nářadím (klíč s proprietárním tisícihranem). Celý systém je prezentován jako bezúdržbový, dokonce ani kapalina se nemění, je na „celou dobu životnosti“. Jaká je životnost, o tom výrobce mlčí. Na netu se snad vyskytli „neuvěřitelní najížděči“, co už mají za sebou 20.000 mil.. -to bych teda uvítal víc, neb nába DualDrive (celý set) byla za 2000 Kč a najela to v plném zdraví.., tohle stálo skoro devítku… Trochu se bojím toho zápaďáckého spotřebního stylu, kdy přece 20 kmiles je úžasný objem po kterém se sluší takovou to „low cost“ (to cituji) záležitost zahodit.. :-(

odpovědět | zadáno: před 7 lety

#27 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

unregistered unregistered (#27) » lovec.bebecek (#25):

jo, piš to, já s tim rohlofem nemám co, tam se zatim nic neděje, mimo trošku větší únik oleje po výměně, než snad poprve

pochopil jsem nu vinci a system táhel-kuliček, že proto je ten první záběr do měkka, u zubů to být nemuže:), fakt mne zajímá, jak dlouho vydrží, sturmy nevydržel-ten bordel sůl-voda je na kombinaci plastu-kov morem, olejové převodovky tohle nezajímá, stejně si myslím, že se SA zesral po převzetí tamany, v Anglii by se to nestalo:)

odpovědět | zadáno: před 7 lety

#26 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

JecminekMaselnik JecminekMaselnik (#26) » lovec.bebecek (#25):

mně to určitě zajímá, i zkušenosti s novým řazením. Osobně doufám, že Tvých životností dosáhnu i s rohlíkem. Přeju hodně zdaru v Novém roce!

odpovědět | zadáno: před 7 lety

#25 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#25) » lovec.bebecek (#21):

S odstupem volně navazuji na pojednání o převodovkách, resp. SRAM DualDrive. Pro zachování kontinuity to píšu sem, i když tady o to očividně moc zájem není.. – takže možná hodím odkaz ještě na jiná fóra (co jsem pochytil, tak to používají třeba lehokolisti).

25. 12. 2012, po 32950 km jsem kolo s ní vyřadil z provozu a přešel na jiný stroj, s převodovkou NuViunci n360. Takže opět: pokud někomu budou co platné zkušenosti tohoto rozsahu se systémem Dualdrive, tady jsou… Pokud jde o řetěz, který jsem tu též rozebíral a naříkal na bídnou životnost devítkovch Sh. tak jsem skutečně po cca 7 kkm přešel na osmičkovou verzi (objednal od Žitného osmičkovou verzi řazení, dal 8kazetu). Pro úplnost – na nynějším NuVinci je jeden pastorek vhodný pro devítkové řetězy – pořídil jsem vychvalovaný C9. Běhá to v ideální lince, tak uvidíme… Ale k SRAM nábě: Problémy s pískáním a přidíráním kluzného uložení planetových koleček, které jsem záhy po uvedení do provozu popisoval, se po dalších tisících km postupně přestaly objevovat. Připomínám, že jsem napříště použil už jen „obyčejnou vazelínu“ (níže zmiňovaná), kterou jsem to jednou přimázl po cca 1000 km a až do uváděných 33 kkm jsem na to nešáhl. Myslím, že jsem v průběhu asi jednou jemně doladil vůli náby. Pak už jen výměny kazet: celkem nasazeny 4 ks, vč. té počátku provozované devítkové, poslední je stále provozuschopná na starém kole.

Třírychlostní řazení páčkou na pravý palec jsem si záhy oblíbil. Jak jsem uváděl, řadí se tahem proti pružině na těžší převod. Podstatná výhoda (aspoň pro mě) byla, že tento směr do rychla lze činit SKUTEČNĚ V PLNÉM TAHU – tzn. ideální na rozjezdy (tohle stará řetízková verze z principu neumožňovala v žádném směru). V opačném směru je pak samozřejmě nutné povolit, aby systém přeřadil. Pro mě byl vždy hlavní přínos těchto převodovek v možnosti realizovat svižný odřazovaný rozjezd 1>2>3, kde jsem i při velmi těžkém kole neměl konkurenci a srovnával krok i s motoristy. Samozřejmě tak převodovka dostávala pravidelně v městkém provozu každodenně řádné kapky, ovšem v rámci uvedeného objemu zatím vydržela. Občas se stalo že záhy po přeřazení vydala ránu, jak zřejmě až dodatečně zaskočil druhý praporek na jednom ze stupňů (nejspíš se občas nestačil odlepit, zejména v zimě). Pokud jde o řadicí mechanismus, tak třípolohová páčka sdružená s gripshiftem (standardní šaltr kazeta) byla vždy bez problémů, indexový mechanismus zřejmě kovový (nerozebíral jsem za celou dobu). Na nábě je pak nasazen clickbox, který vytahuje řadicí tyčku dutou osou. Bowden (1600 mm) v kuse, takže dlouhá životnost. Až teď na závěr, v zimě, občas zazlobil, snad zamrzl, buď clickbox (bordel..?), nebo už je vyjebaný bowden, či do něho časem pronikla voda. Při dalším provozu bych asi už vyměnil bowden + lanko a clickbox vypral. Jistě nevázla vlastní řadicí tyčka, za tu jsem za mrazu zkoušel tahat.

Podtrženo – sečteno: po těch 33.000 km nába vykazuje stabilní provozní parametry a stabilní vůli bez seřizování, žádná postřehnutelná změna v nějakém hluku převodů apod. Starý „řetízkový“ Sachs to tenkrát doklepal do nějakých 80ti kkm, u téhle náby bych už možná věřil obdobné životnosti (snad bych ji pro dobrý pocit ještě někdy rozebral, vypral a přemazal).

odpovědět | zadáno: před 7 lety

#24 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

JecminekMaselnik JecminekMaselnik (#24) » JecminekMaselnik (#23):

jo a projíždíte při výměně fakt kilák, dva s tou čistící směsí v náboji?

odpovědět | zadáno: před 7 lety

#23 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

JecminekMaselnik JecminekMaselnik (#23) » lovec.bebecek (#22):

sice se tomu zdráhám uvěřit, ale za chvíli dokroutím na rohloffu prvních 5000km a budu měnit olej. Mám tedy dotaz na zkušenější: je v tom nějaký fígl? Díval jsem se na instruktážní videa, pročetl návod v manuálu a zdá se mi to nějak podezřele snadné:-). Navíc jsem úplně nepochopil, jestli je bezpodmínečně nutné měnit vypouštěcí šroub po každé výměně oleje, nebo je možné je použít vícekrát. Není to žádná drahota, takže ho klidně pokaždé výměním, ale nějak se mi to nezdá. Díky!

odpovědět | zadáno: před 7 lety

#22 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#22) » lovec.bebecek (#10):

…sice OT, ale má to v tomto vlákně návaznost:

Konstatuji, že životnost 9s řetězů oproti 8s je zoufalá. Bez ohledu na to, zda jsem měl jít do campího řetězu bych si rád potvrdil zkušenost, že pokud srovnám životnost řetězů HG-70 a HG-73, je to až 3:1 (v neprospěch devítky). V návaznosti na označení bych čekal, že řetězy budou materiálově stejné, jen 73 je užší. Je to možná (částečně) dáno tím, že délka nového devítkového je větší než osmičkového?? Bohužel jsem si šupleru pořídil až teď, takže aktuálně konstatuji, že to u 9s je 132,4 (vyhodil jsem ho na 132,9, po cca 1000 km). … Už sháním osmičkové řazení… :-/ Stačila by i sedmička, ale v ceně kazet není rozdíl, navíc u 7s už není kvalitní výběr. Devítka je mi na 2 věci, nemám to ani na silničce…

odpovědět | zadáno: před 8 lety

#21 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#21) » lovec.bebecek (#20):

Nevím, kolik je mezi vámi (ev. potenciálních) uživatelů planetovek Sachs/SRAM (možná, že fakt jenom já), nicméně myslím, že nejsou až tak špatné, potřebují však dle mých zkušeností v závislosti na způsobu zatěžování specifickou údržbu, pokud mají najet nějaké ty km. Ideálem a jistě nejen pro mě modlou, je samozřejmě Rohloff, tam jenom měníte olej, najede to prý 100 a více kkm.. prostě nádhera.. – ale ta cena.. :-( SRAMácké převodovky stojí pár tisíc (Dualdrive sestava i s kazetou a řazením byla asi za 2 k) – cenový aspekt je důležitý i v případě, že kolo s převodovkou je užitkové a nechávám je všude možně…

Tak tedy pár postřehů na základě zkušeností a různých pokusů, kdyby to NÁHODOU někdo potřeboval… ;-)

Nová nába DualDrive začala po ujetí cca 1000 km občas povrzávat (pískat) a posléze i lupat způsob připomínajícím zadírání. Nakonec jsem to nevydržel, rozebral to a zjistil, že vnitřek je z výroby namazán dost úsporně a vrzání pochází z planetového soukolí. Kluzné čepy 3 planetových koleček byly nedostatečně mazané, což jsem napravil a ještě trochu přimáznul ozubení a pak taky kuličkové věnečky v nábě. Problém dle mého názoru vznikl díky tomu, že jsem s novou nábou z velké části jezdil na st. 2 (ze 3),což je přímý záběr, kdy planetové soukolí stojí. Pokud jsem zařadil 1 nebo 3, jednalo se pak většinou o vyšší zatížení (kopec nebo vyšší rychlosti) a už tak malé množství maziva se z kluzných ploch vytlačilo. Při mazání (když už jsem to rozebral) jsem řešil dilema, zda tomu dopřát pořádnou hrst.., ale výrobce asi ví, proč tam vazelíny moc nedává, zkušenost se starým Sachsem říká, že přebytek se rozcourá všude možně a hlavně na praporky cvrků, které se pak rády lepí (o pasivních odporech za mrazů nemluvě). Takže kompromis..,ale do okolí čepů jsem něco napatlal, aby byla zásoba pro roznášení maziva. Mazivo Mogul LA2, běžná automobilová vazelína co používám všude. Na planetovky patří dle výrobce sice něco speciálního (myslím cosi od Klüber lubricants, což je vysoce specializovaný výrobce), ale na druhou stranu si nedělám iluze o zázračnosti toho maziva, když po 1000 km zradilo. Časem ho možná seženu, ale zatím uvidíme, jak bude fungovat standard. V každém případě je při provozu těchto vazelínou mazaných převodovek toto zohledňovat při provozu a pravidelně protočit planetky v malém zatížení, což v případě 3-kvaltu s kazetou znamená např. kombinaci 3. st. s většími pastorky.

Mimochodem jsem si dnes udělal „studijní rozborku“ odešlého Sachse. Jediným problémem bylo skutečně jen jedno ze 3 planetových koleček, co mělo z půlky ožižlané zuby (proč – to jsem nepochopil). Zbylá kolečka půjde nejspíš použít jako náhradní díl i do nového DualDrive.

Stejně by mě zajímalo, zda jsem jediný exot…? Nemá třeba někdo lehokolo s DualDrive..? – tam jsem slyšel, že se to montuje…

odpovědět | zadáno: před 8 lety

#20 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#20) » lovec.bebecek (#19):

Tak nová epocha započata… – Sachs je mrtev.., ať žije SRAM! :-) Včera planetovka po hlučné agónii vydechla naposled: kousla se a posléze získala volnoběh na obě strany. Dnes dokončena instalace systému SRAM DualDrive, tj. 3×9 převodů. Převodovka oproti Sachsu řazena reverzně (tahem těžší převody).

odpovědět | zadáno: před 8 lety

#19 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#19) » Doom ][ (#16):

No nevím, v každým případě ta jeho měrka je k řetězu „přísnější“ než ta předchozí z krámu. Obdržel jsem ji před rokem jako bonus k zakázkovému dětskému kolu zn. Patar Sprinter od L. Pátíka.

odpovědět | zadáno: před 8 lety

#18 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

Doom ][ Doom ][ (#18) » Hogy (#17):

ach jo. já jsem fakt přepracovanej… jasně, 132 a dál… myslím na blbosti a pak to tak vypadá. omlouvám se za mystifikaci :-)

odpovědět | zadáno: před 8 lety

#17 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

Hogy Hogy (#17) » Doom ][ (#14):

132 je spravna hodnota… :-)

No a tu merku jedine premerit. A „suplera“ je jistota.

odpovědět | zadáno: před 8 lety

#16 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

Doom ][ Doom ][ (#16) » lovec.bebecek (#15):

a do… mrňous a jeho superdural… je fakt tak cutting edge, jak tvrdí?

odpovědět | zadáno: před 8 lety

#15 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#15) » Doom ][ (#13):

Měrka JE od Mrni.. :-) Ono takový zimní permanentně prosolený mokro taky není pro komponenty med…

odpovědět | zadáno: před 8 lety

#14 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

Doom ][ Doom ][ (#14) » Doom ][ (#13):

oprava, na 131mm, překlepl jsem se. 132 už je smrt zubů

odpovědět | zadáno: před 8 lety

#13 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

Doom ][ Doom ][ (#13) » Hogy (#11):

kdo zkusí campí řetězy, nechce se vracet jinam :-) – fakt vydrží

@lovec – měrku nebrat, leda by byla od Mrni. já to měřím posuvkou. natáhnout na 132mm, vrazit mezi články řetězu, dát pozor, aby vnitřní hroty nezajely tam kam nemají a mám výsledek. měrka sux…

a co se kladek týká – šaltr SLX jsem nedávno sundával po 3 sezónách, od začátku jsem měl jenom C9, a zuby to přežily ve zdraví. takže životnosti kladek šaltru bych se u C9 nebál. a troufám si tvrdit, že při mé prasojízdě bahno nebahno v terénu a občasném řazení na hulváta v kopcu dostávaly kladky podstatně větší kiki než při tvém režimu MHD. uvidím jak se projeví XTčko, kde by kladky měly být ještě lepší

odpovědět | zadáno: před 8 lety

#12 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#12) » Hogy (#11):

Tak moment, jen pro úplnost: bavíme se tu o kazetě SRAM, pravděpodobně PG-950 a jednopřevodníku Sh Ultegra 9s, 39z. Na tohle mám teda nasadit: Campagnolo Record C9…?

Jen tak mimochodem, nýtovač doufám můžu použít ten, co jsem použival na 8s řetězy…?

Kolikátému dorazu na měrce (ze 4) odpovídá 132,6 ?

(To jsou telecí dotazy, že jo…:-) )

Jinak k údržbě řetězu mám podobný vztah jako Doom, tzn. žádné čištění/praní se nekoná, prostě se jen přimazává a pak zahodí. Při tom deklarovaném km proběhu C9 mám trochu strach o kladky šaltru, já je doteď rozebíral a pral při každém řetezu, pak štědře nacpal vazelínou a po celou dobu životnosti řetězu vydržely namazané i v sebehorším nečase. Možná se vazelína nedoporučuje, mě se to ale osvědčilo, kladky jsem vždy vyhazoval ne kvůli vyjebanému ložisku, ale kvůli vymizelým zubům (9z kladky cca po 15 kkm).

odpovědět | zadáno: před 8 lety

#11 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

Hogy Hogy (#11) » lovec.bebecek (#10):

8000km urcite. Pri trose stesti i 10000km. Ale chce to jezdit c9 od zacatku. Pokud ted pojedes SRAM/Shimano, tak pak ta campa muze zacit strilet. A campa retezy menit pri 132,6mm (coz doporucuji udelat i u toho SRAMu, pokud ho nasadis a budes chtit prejit na c9).

odpovědět | zadáno: před 8 lety

#10 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#10) » Doom ][ (#9):

Co myslíš tím „dál a dál a dál“..? Já měl do teďka vychytanej řetěz HG-70 pro sedmikolo, za 229,–,letní životnost okolo 3500, zimní okolo 1500 km. Vydrží teda C9 v létě 8000 km, aby to alespoň vyvážilo cenu? Pochybuju…

Já si k tomu teď objednal SRAM PC-971 asi za 300,–, tak uvidíme… Tu devítkovou kazetu bych klidně zahodil a přes podložky navlík navyklou sedmičku, ale bohužel k tomu dodávaj sdružený řazení s devítkovým indexem a taky řazení náby je nějak jiný, není řetízkem, takže starý (ale dobrý) Sachs gripy asi neudám.

Tak či tak, už se těším, až to bude na kole.. – to práskání, co za jízdy vydává ta vožižlaná planetka, je otravný. Průser byl, že jsem to vůbec rozebral, abych se podíval, proč to tak vrní… – no a jak jsem to sestavil v jiný vzájemný poloze......

odpovědět | zadáno: před 8 lety

#9 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

Doom ][ Doom ][ (#9) » lovec.bebecek (#8):

na devítkovou kazetu hodíš řetěz C9, aktuálně asi za 550 káčé, a jezdíš vesele dál a dál a dál :-) mi se na horáku zatím nepovedlo nikdy C9 vytahat, pokaždé jsem dřív měnil kazetu z důvodu zkoušení převodů (11–28, 11–32, 11–34 a aktuálně teda 11–36 dynasys) a to občas jezdím v děsných sračkách a na nějakou údržbu řetězu kašlu, jenom ho jednou za čas stříknu, když moc kvíká :-) výdrže devítky řetězu bych se nebál takže jo, devítkový díly jsou dražší, nicméně životnost není tak tragická

odpovědět | zadáno: před 8 lety

#8 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#8) » lovec.bebecek (#6):

Pro info: Na cestě je nový komplet SRAM DualDrive, 3×9, jen nevím, co si počnu s tou devítkou… – už to vidím: dražší řetězy, nižší životnost…, o kazetě radši ani nemluvím… :-( Nebo se mýlím?

odpovědět | zadáno: před 8 lety

#7 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

unregistered unregistered (#7) » lovec.bebecek (#6):

E- mail

odpovědět | zadáno: před 8 lety

#6 RE: Planetová převodovka - náhradní díly

lovec.bebecek lovec.bebecek (#6) » lovec.bebecek (#5):

Opravuji km: 2008 – dosud: 58 kkm.

odpovědět | zadáno: před 8 lety

« předchozí [1] [2] [3] [4] další »

1.7.2014: Aktuálně pracujeme na nové verzi diskuse, rozšíření webu a dalších vylepšeních. Nejdříve na konci léta se můžete těšit na novinky. S dotazy se prosím obracejte na e-mail: info@cyklodiskuze.cz

Copyright © 2006–2014 info@cyklodiskuze.cz, all right reserved.