Draty sapim strong se musely zkracovat a valcovat. S rohloffem mam jednu zasadni zkusenost. Musi se na něm realně a hodně jezdit a ne o něm anonymně a blbě kecat. Aby nebyl snobsky prodělečnej.
odpovědět | zadáno: před 3 lety
Máš recht, normální to není „Hlavně na tom Rohloffu musiš jezdit, ne se jím chlubit, lojziku“ jsou Tvoje slova Ty doktore :P
odpovědět | zadáno: před 3 lety
Reagovat na nesmysly je povinnost. S únikem oleje v náboji rohloff nemám po víc jak 50 tisících km výraznej problém. Pokud ano, byla to moje blbost. Bavit se na tohle téma o jakémsi chlubení není normální.
odpovědět | zadáno: před 3 lety
proč teda vůbec reaguješ potažmo na někoho, koho nemusíš? Já na tomhle kole najedu přes 5000 ročně, takže měním olej docela často, minimálně jednou za sezónu. Problém s únikem oleje je docela běžná věc, kterou i po světě řeší dost lidí. Ptám se ve fóru, kde se kromě Tebe většina lidí normálně baví. Ty možná na rohloffu něco ke chlubení vidíš, já ne.
odpovědět | zadáno: před 3 lety
Pokud výměnu oleje uděláš správně, nepozoruješ žádnej únik. Pokud to uděláš blbě, máš chvilu přechcanej řetěz. Kdo neumi měnit olej, je pro něho řemen ku hovnu, řetez využije ten uniklej olej mnohem lip.
odpovědět | zadáno: před 3 lety
Vubec neprudim. Běžné je to snad u běžných uživatelů-u lidí, co nerozuměj problému. Všechno se dá řešit.Hlavně na tom Rohloffu musiš jezdit, ne se jím chlubit, lojziku.(za tu cenu a kvalitu by si Rohloff takovou ostudu nikdy neudělal, pokud nechápeš, řeš u výrobce, ne na výsměšných anonymních forech).
odpovědět | zadáno: před 3 lety
Potvrzuji, je to celkem běžný jev. Paradoxní je, že to teče většinou jinde, než pod těsnícím guferem. Z mé zkušenosti na straně u pastorku prolíná olej závitem pastorku, což je odstranitelné těsnícím tmelem na závity. Hůře se to pak povoluje, ale jde to. Na druhé straně náboje to prolíná také, ale podstatně méně, tam to stačí občas utřít hadrem. Jak to tady 100% utěsnit zatím nevím.
odpovědět | zadáno: před 3 lety
Odsáté to bylo dobře a i podle zahraničních fór je to celkem běžný jev. Mně spíš zajímají zkušenosti, jak to přetěsnit. Když nevíš, tak buď potichu a pruď doma.
odpovědět | zadáno: před 3 lety
Buď rád, že ti teče Rohloff, který je koncipován s výměnnou olejovou náplní (na tu brzdu to pochopitelně není úplně ok..). NuVinci N360 sákne furt a nic se doplňovat nedá. Jistě – výrobce ti zdarma vymění celou nábu, ale řeš pořád to přeplétání… :-/
odpovědět | zadáno: před 4 lety
Teď se dívám, ze jsem neuvedl typ náby: jde o Rohloffa.
odpovědět | zadáno: před 4 lety
odpovědět | zadáno: před 4 lety
Zkusím oprášit toto vlákno. Po třetí výměně oleje pozoruju poměrně výrazný únik oleje po obou stranách náby. Neřešili jste to někdo a pokud někdo úspěšně, jak? Ne, že by to vyloženě teklo, ale mám tam po pár kilácích dost matného bince, co tam nebýval a kotoučovce vyloženě nesvědčí. Moc díky.
odpovědět | zadáno: před 4 lety
:), já jsem právě dal Lumírovi zadní kolo s bubnovou brzdou přecentrovat a přední jsem měl kotouč-to předělat na bubnovou, ocelovej rám, singl, schwalbe-snow stud-ještě min. jednu sezonu pojedou a zimo poj´d:), možná se na tu hermeticky uzavřenou převodovku dopracuju…, ale na tohle je rohl. zbytečnej
odpovědět | zadáno: před 6 lety
Myslím že ultimativní bezúdžbovej bajk je s hermetickým kardanem, hermetickou převodovkou a bubnovejma brzdama… ;-) Tam je pak nejčastější servisní činnost přezouvání gum, až potom výměny oleje a brzd. obložení. Sevisní intervaly srovnatelné s autem, standardní očekávaná životnost 300 kkm. Ono i takovej objem s běžnou cyklotechnikou zas až tolik peněz nestojí (jako s autem), jen toho sraní s tím, každejch pár tisíc km.. :-/ Teda já toho nakecám a přitom letos teprve mrzkejch 12500 km, nejmín na posl. 5 let…
odpovědět | zadáno: před 6 lety
Jo, ty já mám taky rád :-) A čím delší úsek a táhlejší kopec, tím větší je s nima zábava! A hlavně je to pro mě motivace vybřednout ze 100 tepové letargie… Zrovna předevčírem tři kuci silničářský, hákoval jsem je, tda tak jako „slušně“, 3 – 5 m daleko :-) Nejdřív kecačka, a když zjistili, že tam furt jsem, tak nějak zmlkli a začali něco zkoušet. jsem měl po dlouhý době zase přes 180 :-) Pak, když ubrali, jsem zajel vedle, uctivě poděkoval za svezení omluvil se, že jsem se do skupiny aktině nezapojil s tím, že na to prostě nemám.
odpovědět | zadáno: před 6 lety
právě ten rohloff se dá takto taky pojmout a když podle vl. zk. zvolíš vhodny komponenty, nemusíš na tom kole dělat fakt nic....., jenom teda jezdit(mně uplně zatuhly a zrezavěly véčka:), musim je vyměnit, pozustatek z dob, kdy jsem na tom právě jezdil ve všem…
odpovědět | zadáno: před 6 lety
Technicky zaujatej? No.. – býval jsem možná, ve své minulé cyklistické/životní etapě. V současnosti už jenom.. prostě musím. Co já bych dal za osobního mechanika.. – a jenom jezdil!
odpovědět | zadáno: před 6 lety
no, je to pravda, já na kole ty nohy naplno využiju málokdy, vím o tom,
ale nemužu to nikomu řikat:), je to i geneticky, nemužu za to:), ovšem na
tomto kole s myma nohama lovit je prostě radost…, jenže já zase už jsu
věkově jinde:), provokovat na netu jo, v reálu jsu poměrně skromnej, ale
řadí se za mě i silničáři-prostě se divaji:), mám jednoduše rád ty,
co si myslí, že ujet prostě musí:)
ty jseš ale zase víc technicky zaujatej a ten rohloff je taková důkladná
hračka s hodně možnostma pro podobny lidi
odpovědět | zadáno: před 6 lety
Ono z tvého pohledu asi není důvod pro takový „želva“ převod – máš jistě brutální sílu v nohách. Já (už) bohužel dávno ne, při 80ti kg mám problém s dřepem na jedný noze. I když kdysi bývávalo líp – v 17ti jsem tak dřepoval běžně 10 i více opak. a na předkopávacím stroji si k 35ti kg jednou přisedl zlomyslný spolužák.. a šli nahoru oba :-)) Holt objemy km (a věk :-( ) jsou sviňa…
odpovědět | zadáno: před 6 lety
jo, pravda, manželka taky koupila vozejk pro Anetku-fenku(naše další
dítě:), Anetka je staford a do vozejku jde stejnak na chvilku po 20km běhu:),
ale když tam je a jedu do fakt slušnyho kopce, tak ten 1. převod…no taky
nevyužiju:), ten druhej jo anebo musí to kolo být hodně naloženy a jet na
něm 200–300km a kopec…
ten převodník 52z. stačí na 55km/hod zhruba, jet s tím 60 by byla už
hodně silná kadence, 50 na rovině se s tím vytáhnout dá po větru:), ale
já mám u toho podvedomej strach z prošlápnutí zubů, dělám to prostě
s citem, jsu vyučenej od shimana a sturmy archer:)
nejtěžší převod u 52z. převodníku se využít dá, z kopce běžně,
ale ten nejlehčí převod jedině vsedě a hodně velká kadence(je to
samozřejmě strašně individuální:)
zrušit odpověď | zadáno: před 6 lety
Že nevyužiju? Díval jsem se na přev. poměry rohlíka a u min. povoleného poměru převodník/pastorek (1:2,1) vychází nejlehčí převod na 0,58. Což by se mi klidně hodilo, neboť na posledním výletě v Jeseníkách jsem tam měl 0,65 (zhruba ekvivalent obvyklých nehlehčích 22/32 na MTB), v zádech vozejk, náklad a klidně bych si nechal líbit vyšší otáčky než 40. Někdo může namítnout, že ve 3 – 3,5 km/h je lepší tlačit, ovšem v tom terénu (kamenitých 18%) a s tou soupravou je asi nejlepší „jet“ až na hranici lehnutí, než v tretrách zakopávat o šutry. Na druhé straně spektra, bez nákladu, rovina.., se klidně užije převod okolo 4 (ekvivalent nejtěžšího převodu na standardním MTB), když to bude z kopce, po větru, či za vodičem, tak proč se limitovat v dosažení rychostí nad limit v obci :-), tudíž převod přes 4 vítán. Tzn. to už se bavíme celkem o 700%, kdy se obě meze alespoň občas využijí. No a se Schlumpfem a rohlíkem dokupy ještě rezervička: 800% :-) Já prostě toužím po univerzálním kole: tedy kole, které mohu vzít kamkoliv (přirozeně mimo DH a těžších XC tratí). Teď mám dosažitelných prakticky něco málo přes 600% a je to spíš posunuto do lehka (nějakých cca 0,65 – 3,95) – holt bez ambicí „lítat“ moc často a moc dlouho přes 50 km/h…
odpovědět | zadáno: před 6 lety
jo, jedna velká zvláštnost tam je, aby v tak malym prostoru bylo
14rychlostí, tak při zařazení těch 7lehčích se točí i těch
7těžkých převodů-planetek a vydává to takovej docela hukot-točí se toho
tam prostě víc, při těžkým převodu ne, točí se jedna planetka, takže
při 8mém nejtěžším převodu se točí jenom ten samotnej osmej, ale při
7mym převodu se točí 8–14 a pocitově se tak ten převod zdá těžkej
stejně jako ten osmej:)-na netu těžko vysvětlit jako vždycky:)
ten první-druhej nejlehčí převod-to bych musel jet asi do nebe, nepotřebuju
ho vubec, až fakt pojedu do hrobu…-řešit se to dá tím
převodníkem právě
odpovědět | zadáno: před 6 lety
těch 14 rychlostí vubec nevyužiješ, nějaky další zpřevodování je nahouby, já spíš řeším, že až ojedu tento druhej převodník, co tam mám-52z., dám tam 54, abych využil zase víc jiné zařazení rychlosti(víc opotřebovávám jinou planetku) a i kvůli tomu bych řemen nechtěl, druhej duvod je použití řetězů ze silničky a tím měním jenom pastorek a olej, při včasnym měnění-jakože řetězy mám defacto zadara, vydrží ten pastor strašně dlouho, jenže zase předpoklad je hodně jezdit i na té silničce:), principielně se rohloff vyplatí jenom při hodně kilometrech, investice se pak vrací, kdo těch 100kkm najede za 20let a víc, z hlediska investic to moc dobry nebylo:), stačila přehazka…
odpovědět | zadáno: před 6 lety
1.7.2014: Aktuálně pracujeme na nové verzi diskuse, rozšíření webu a dalších vylepšeních. Nejdříve na konci léta se můžete těšit na novinky. S dotazy se prosím obracejte na e-mail: info@cyklodiskuze.cz
Copyright © 2006–2014 info@cyklodiskuze.cz, all right reserved.