#304 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#304) » cioran-m (#303):

To já mám pocit že na vrtuli bylo možno pověsit už třeba nějaký pozdní typy Spitfirů.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#303 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#303) » Hogy (#301):

Tak – tyhle saskarny zvladaly uz seriovy Flankery 27 bezne na pozadani, zejo… :-))

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#302 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#302) » Hogy (#301):

Ta X-29 letela prvne 1984.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#301 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#301) » Filipo (#300):
Krásné věci mimo cyklistiku

Se supermanevrova­telnosti zkouseli treba i tohle. Ta zminovana F-16 byla zkousena prave s tim vektorovanim a pri stani na ocase udajne umela i couvat.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#300 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#300) » Hogy (#289):
Krásné věci mimo cyklistiku

fotka x31 s vektorováním tahu (začátek devadesátých – usa) – mám pocit že to mělo koncepci odpovídající f16 ale jinak to bylo jiný éro – 3 lopatky na trysce jsou patrné

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#299 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#299) » Filipo (#298):

Souhlas

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#298 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#298) » cioran-m (#295):

Realistický bych viděl spíš tento článek http://www.armadninoviny.cz/…oj-t-50.html

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#297 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#297) » cioran-m (#295):

F-35 je, co do financnich nakladu fakt pruser a SW se jim asi jeste dlouho nepodari dostat do finalni podoby. On kazdy projekt ma porodni bolesti a jak roste slozitost, tak se to jen zhorsuje, ale tady to uz zacina byt fakt na povazenou. Imho meli spis nasekat vic tech F-22. Tam bylo taky dost problemu, ale uz par let jsou plne operacne schopne. U Rusaku to je imho dost o tom, ze o problemech se nikde nedoctes, coz o zapadnich strojich rozhodne neplati. Dostat to do vzduchu je o dost mensi problem, nez to dostat do plne bojeschopneho stavu. U tech T-50 jde cena taky dost nahoru co se pise, planovane pocty jdou porad dolu… Realnou plnohodnotnou pouzitelnost hadam tak za 8 let.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#296 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#296) » cioran-m (#293):

Jo a dneska bez pocitace uridit cokoliv je dost slozity. Teda co se armadnich letadel tyce.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#295 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#295) » Hogy (#288):

Ale tohleto http://blisty.cz/art/72724.html mi (jako laikovi) prijde docela zajimavy. Pokud to teda neni (jako dnes vsechno) taky ruska propaganda, zejo. :-)! Mmochodem, uz se tesim,.az mi odtam prijde ten titan a budu s tim nasirat vsechny ty borce tady, co krome cannondalu a Speslu znaj nanejvejs jeste Meridu a slyseli o Colnagu… :-)

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#294 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#294) » cioran-m (#292):

Ja to s tou manevrovatelnosti a jeji realnou pouzitelnosti vidim jinak… Kdyz budu hnusnej, tak napisu, ze drak toho T-50 vzniknul v roce 1980. Tady jsem fakt od Rusaku cekal o dost vic. Jsem zvedavej, s cim se vytahnou jeste v Cine.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#293 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#293) » Hogy (#291):

Jo, ta YF 23 je pekna..Ale trochu to teda pripomina takovy to povalecny neriditelny samokridlo – tohle by na toknasi bylo, bez tech pocitacovejch hracek, uplne stejne … P.S. Hele, napis neco Ladovi o 53×11; on je zas nemocnej, mne je ho lito, tak ho tam uz nejakou dobu bavim! :-D

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#292 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#292) » Hogy (#288):

Vidis – zrovna jsem ted na googlu narazil na tohle – ale nevim samozrejme vubec,.co jd to za couzka a t I-dnes je mi z duse odporna a sam o tom nic nevim, takze, vzal to cert, pokud se me tyce… http://michsvoboda.blog.idnes.cz/…e-lepsi.html

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#291 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#291) » Hogy (#290):
Krásné věci mimo cyklistiku

Jo a ta YF-23 je taky moc pekny ero.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#290 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#290) » Filipo (#286):

Pouze to vertikalni vektorovani je tady prave kvuli tomu stealth (jak radar, tak infra). A co jsem cetl nejaky rozhovor s pilotem, tak to skoro vubec nepouzivaji. On ten kanonovy souboj v malych rychlostech je imho fakt minulosti.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#289 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#289) » cioran-m (#287):

Vektorovani tahu se zkouselo treba i na upravene F-16. Umela i „couvat“. Kazdopadne udelat tohle ve vzdusnem boji (zastavit), tak je to posledni vec, co udelas. Tohle je fakt dobry akorat na akrobaticke ukazky, v boji to je nepouzitelny.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#288 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#288) » Filipo (#286):

Souboj na kanony je dneska uz jen opravdu az ta posledni moznost. Asi jako ocekavat, ze pechota pujde na noze. Konstrukcni skola USA/Rusko se dost odlisuje. USA experimentovalo se supermanevrova­telnosti nekdy v 80tych letech a nechali toho. V USA je ted casto slyset i nazor, ze misto F-22 meli tenkrat vybrat konkurecni YF-23. Byl ve vsem lepsi, krom te manevrovatelnosti. Mluvi se o tom, ze dalsi generace letadel pujde timto smerem. T-50 je steahlt o dost mene, nez F-22/F-35. Jednak to funguje fakt hlavne z predu, ale hlavni problem imho je, ze v infra spektru sviti a to dost. Tohle se da detekovat na velkou vzdalenost i v silne zarusenem prostredi. Obecne stealth je jen o tom, ze se to ledadlo detekuje pozdeji a hraje tam roli mnoho faktoru. Obecne to chce vice radaru, ktere spolupracuji. Hodne dobra by v tomhle mela byt F-35, pokud ji teda vubec uvedou do plne operacni podoby, vzhledek k potizim se SW. A protivnik jim pak nezarusi vzajemnou komunikaci… Skoro bych rekl, ze dneska vyhrava ten, kdo dokaze zarusit nepritele a sam si udrzet komunikace funkcni. Vyvoj tady jde ted strasne rychle dopredu a fakt nechci zjistovat, kdo by na tom byl v realu lip…

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#287 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#287) » Filipo (#286):

Akorat sem-tam aji na nejake te predvadecce spadnou, zejo. Ale pokud zrovna neni v cerstve pameti nejaka takovato prihoda, tak Amici na to, co jim predvadeli v Le Bourget (pise se to tak?) se Suckama stridave ti dva Rusi, cuceli vzdycky, jak jsem slysel,, jen s otevrenou pusou. :-)

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#286 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#286) » cioran-m (#284):

Já mám dokonce pocit že Rusové to vektorování tahu i do stran (f22 jen vretikálně) mají ve výzbroji na nějakém klonu su27 (su30?) a že by to byl trhák to nevím. Ale je pravda že hodně Ruskejch letadel vypadá moc dobře a mají dobré letové vlastnosti a to i historicky.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#285 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#285) » Filipo (#283):

Jo – a prej ten Su T50 uz docela (na rozdil od Flankeru) „neviditelnej“ je, rikali. Teda v tom smyslu, jak jsem psal – ze by jej meli najit,.az kdyz uz je celkem blizko.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#284 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#284) » Filipo (#283):

To jsou (teda ode me) jen takovy letmo nasbirany a zachyceny utrzky; jak jsem rekl, nevim jinak o letadlech skoro nic. Akorat se mi nektery libi – tim, jak vypadaj a tim, co jsem o nich zaslech.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#283 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#283) » cioran-m (#282):

No já nevím ale pořád je snad naprostá většina sestřelů na „první dobrou“ a pak co nejrychleji pryč a tam ta „neviditelnost“ je dost výhodou. Proti raketám je to taky výhoda. Navíc v praxi je dost zásadní celej systém a podpora a tam pak ty "fyzický"výkony nejsou úplně to nejhlavnější. Tak pokud by pak došlo na manévrovej kanonovej souboj tak třeba jo. Ale je možný že se to zase někam posunulo.

zrušit odpověď | zadáno: před 3 lety

Přispívat mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlaste se nebo registrujte, stačí vyplnit pouze dva povinné údaje!

#282 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#282) » Filipo (#281):

Právě o tu obratnost, u Su už od sedmadvacitky tak znamé (plus k tomu to vektorování, které zmińuješ) mi šlo. Jinak ještě – pokud vím, Rusové přece jen dodávají ven trochu jiné verze svých letadel od těch, které zařazují sami do výzbroje.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#281 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#281) » cioran-m (#280):
Krásné věci mimo cyklistiku

No tak on f22 je malinko menší a malinko těží než t50 ale ty rozdíly jsou tak malé že jde prakticky o stejnou záležitost. Co spíš hraje je vektorovaní tahu motorů. Dnes už to sleduji jen okrajově a navíc od Rusů je tradičně málo ověřených informací takže z mé strany by to byly jen spekulace. Co bylo pro mne ale překvapivé tak to že jednou z věcí co Indové kritizovali byla konstrukční slabost draku což zřejmě u ruských letadel nebývalo. Obrázek je f35 což je jakýsi lehčí dopněk k f22. Je to i ve verzi s vertikálním startem. Vzheldem k tomu že je levnější, univerzálnější na f22 je embargo tak to má prej již mnoho objednávek po světě. USA jich mají mít desetinásobek proti f22.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#280 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#280) » Filipo (#273):

Ja ti nevim – ja se v letadlech vlastne vubec nevyznam, ctu si jenom o tech, ktery me nejak (at uz z historie nebo proste esteticky – proto to tady taky je!:-) zaujaly. Ale stran te T50 – ta do vyroby skoro jiste, na rozdil treba od Berkutu, pujde a ted jsem cetl (snad v L+K nebo kde) takovej zajimavej clanek, ze v dnesni dobe vicemene uz beznych parcialnich stealth-technologii se zmenil ten doted uznavanej schematickej predpoklad boje „na dalku“. Ze se totiz stejne uz ta letadla dnes „najdou“ pomerne zblizka a ze znovu, tak jako driv a kdysi, vystupuji do popredi ty drivejsi, klasicky prednosti ledadla (a pilota) ve vzdusnym souboji. A ze teda veskera ta supesofistikovanu elektronika Raptoru mu v setkani s T50 az tak nepomuze a ze se octne v pozici takovyho velkyho predrazenyho Lamborghini, ktery se – najednou na okresce – potka s nejakou rallyovou WRC nebo treba s nejakym tim Caterhamem. A ze teda bude mit v texhro podminkqch jen velmi malou sanci. Mimochodem, snad se vyviji i nejaka jeste lehci verze T50, nebo snad uz i existuje.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

« předchozí [1] [13] [25] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [49] další »

1.7.2014: Aktuálně pracujeme na nové verzi diskuse, rozšíření webu a dalších vylepšeních. Nejdříve na konci léta se můžete těšit na novinky. S dotazy se prosím obracejte na e-mail: info@cyklodiskuze.cz

Copyright © 2006–2014 info@cyklodiskuze.cz, all right reserved.