#304 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#304) » cioran-m (#303):

To já mám pocit že na vrtuli bylo možno pověsit už třeba nějaký pozdní typy Spitfirů.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#303 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#303) » Hogy (#301):

Tak – tyhle saskarny zvladaly uz seriovy Flankery 27 bezne na pozadani, zejo… :-))

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#302 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#302) » Hogy (#301):

Ta X-29 letela prvne 1984.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#301 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#301) » Filipo (#300):
Krásné věci mimo cyklistiku

Se supermanevrova­telnosti zkouseli treba i tohle. Ta zminovana F-16 byla zkousena prave s tim vektorovanim a pri stani na ocase udajne umela i couvat.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#300 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#300) » Hogy (#289):
Krásné věci mimo cyklistiku

fotka x31 s vektorováním tahu (začátek devadesátých – usa) – mám pocit že to mělo koncepci odpovídající f16 ale jinak to bylo jiný éro – 3 lopatky na trysce jsou patrné

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#299 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#299) » Filipo (#298):

Souhlas

zrušit odpověď | zadáno: před 3 lety

Přispívat mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlaste se nebo registrujte, stačí vyplnit pouze dva povinné údaje!

#298 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#298) » cioran-m (#295):

Realistický bych viděl spíš tento článek http://www.armadninoviny.cz/…oj-t-50.html

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#297 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#297) » cioran-m (#295):

F-35 je, co do financnich nakladu fakt pruser a SW se jim asi jeste dlouho nepodari dostat do finalni podoby. On kazdy projekt ma porodni bolesti a jak roste slozitost, tak se to jen zhorsuje, ale tady to uz zacina byt fakt na povazenou. Imho meli spis nasekat vic tech F-22. Tam bylo taky dost problemu, ale uz par let jsou plne operacne schopne. U Rusaku to je imho dost o tom, ze o problemech se nikde nedoctes, coz o zapadnich strojich rozhodne neplati. Dostat to do vzduchu je o dost mensi problem, nez to dostat do plne bojeschopneho stavu. U tech T-50 jde cena taky dost nahoru co se pise, planovane pocty jdou porad dolu… Realnou plnohodnotnou pouzitelnost hadam tak za 8 let.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#296 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#296) » cioran-m (#293):

Jo a dneska bez pocitace uridit cokoliv je dost slozity. Teda co se armadnich letadel tyce.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#295 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#295) » Hogy (#288):

Ale tohleto http://blisty.cz/art/72724.html mi (jako laikovi) prijde docela zajimavy. Pokud to teda neni (jako dnes vsechno) taky ruska propaganda, zejo. :-)! Mmochodem, uz se tesim,.az mi odtam prijde ten titan a budu s tim nasirat vsechny ty borce tady, co krome cannondalu a Speslu znaj nanejvejs jeste Meridu a slyseli o Colnagu… :-)

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#294 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#294) » cioran-m (#292):

Ja to s tou manevrovatelnosti a jeji realnou pouzitelnosti vidim jinak… Kdyz budu hnusnej, tak napisu, ze drak toho T-50 vzniknul v roce 1980. Tady jsem fakt od Rusaku cekal o dost vic. Jsem zvedavej, s cim se vytahnou jeste v Cine.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#293 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#293) » Hogy (#291):

Jo, ta YF 23 je pekna..Ale trochu to teda pripomina takovy to povalecny neriditelny samokridlo – tohle by na toknasi bylo, bez tech pocitacovejch hracek, uplne stejne … P.S. Hele, napis neco Ladovi o 53×11; on je zas nemocnej, mne je ho lito, tak ho tam uz nejakou dobu bavim! :-D

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#292 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#292) » Hogy (#288):

Vidis – zrovna jsem ted na googlu narazil na tohle – ale nevim samozrejme vubec,.co jd to za couzka a t I-dnes je mi z duse odporna a sam o tom nic nevim, takze, vzal to cert, pokud se me tyce… http://michsvoboda.blog.idnes.cz/…e-lepsi.html

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#291 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#291) » Hogy (#290):
Krásné věci mimo cyklistiku

Jo a ta YF-23 je taky moc pekny ero.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#290 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#290) » Filipo (#286):

Pouze to vertikalni vektorovani je tady prave kvuli tomu stealth (jak radar, tak infra). A co jsem cetl nejaky rozhovor s pilotem, tak to skoro vubec nepouzivaji. On ten kanonovy souboj v malych rychlostech je imho fakt minulosti.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#289 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#289) » cioran-m (#287):

Vektorovani tahu se zkouselo treba i na upravene F-16. Umela i „couvat“. Kazdopadne udelat tohle ve vzdusnem boji (zastavit), tak je to posledni vec, co udelas. Tohle je fakt dobry akorat na akrobaticke ukazky, v boji to je nepouzitelny.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#288 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#288) » Filipo (#286):

Souboj na kanony je dneska uz jen opravdu az ta posledni moznost. Asi jako ocekavat, ze pechota pujde na noze. Konstrukcni skola USA/Rusko se dost odlisuje. USA experimentovalo se supermanevrova­telnosti nekdy v 80tych letech a nechali toho. V USA je ted casto slyset i nazor, ze misto F-22 meli tenkrat vybrat konkurecni YF-23. Byl ve vsem lepsi, krom te manevrovatelnosti. Mluvi se o tom, ze dalsi generace letadel pujde timto smerem. T-50 je steahlt o dost mene, nez F-22/F-35. Jednak to funguje fakt hlavne z predu, ale hlavni problem imho je, ze v infra spektru sviti a to dost. Tohle se da detekovat na velkou vzdalenost i v silne zarusenem prostredi. Obecne stealth je jen o tom, ze se to ledadlo detekuje pozdeji a hraje tam roli mnoho faktoru. Obecne to chce vice radaru, ktere spolupracuji. Hodne dobra by v tomhle mela byt F-35, pokud ji teda vubec uvedou do plne operacni podoby, vzhledek k potizim se SW. A protivnik jim pak nezarusi vzajemnou komunikaci… Skoro bych rekl, ze dneska vyhrava ten, kdo dokaze zarusit nepritele a sam si udrzet komunikace funkcni. Vyvoj tady jde ted strasne rychle dopredu a fakt nechci zjistovat, kdo by na tom byl v realu lip…

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#287 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#287) » Filipo (#286):

Akorat sem-tam aji na nejake te predvadecce spadnou, zejo. Ale pokud zrovna neni v cerstve pameti nejaka takovato prihoda, tak Amici na to, co jim predvadeli v Le Bourget (pise se to tak?) se Suckama stridave ti dva Rusi, cuceli vzdycky, jak jsem slysel,, jen s otevrenou pusou. :-)

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#286 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#286) » cioran-m (#284):

Já mám dokonce pocit že Rusové to vektorování tahu i do stran (f22 jen vretikálně) mají ve výzbroji na nějakém klonu su27 (su30?) a že by to byl trhák to nevím. Ale je pravda že hodně Ruskejch letadel vypadá moc dobře a mají dobré letové vlastnosti a to i historicky.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#285 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#285) » Filipo (#283):

Jo – a prej ten Su T50 uz docela (na rozdil od Flankeru) „neviditelnej“ je, rikali. Teda v tom smyslu, jak jsem psal – ze by jej meli najit,.az kdyz uz je celkem blizko.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#284 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#284) » Filipo (#283):

To jsou (teda ode me) jen takovy letmo nasbirany a zachyceny utrzky; jak jsem rekl, nevim jinak o letadlech skoro nic. Akorat se mi nektery libi – tim, jak vypadaj a tim, co jsem o nich zaslech.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#283 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#283) » cioran-m (#282):

No já nevím ale pořád je snad naprostá většina sestřelů na „první dobrou“ a pak co nejrychleji pryč a tam ta „neviditelnost“ je dost výhodou. Proti raketám je to taky výhoda. Navíc v praxi je dost zásadní celej systém a podpora a tam pak ty "fyzický"výkony nejsou úplně to nejhlavnější. Tak pokud by pak došlo na manévrovej kanonovej souboj tak třeba jo. Ale je možný že se to zase někam posunulo.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#282 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#282) » Filipo (#281):

Právě o tu obratnost, u Su už od sedmadvacitky tak znamé (plus k tomu to vektorování, které zmińuješ) mi šlo. Jinak ještě – pokud vím, Rusové přece jen dodávají ven trochu jiné verze svých letadel od těch, které zařazují sami do výzbroje.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#281 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#281) » cioran-m (#280):
Krásné věci mimo cyklistiku

No tak on f22 je malinko menší a malinko těží než t50 ale ty rozdíly jsou tak malé že jde prakticky o stejnou záležitost. Co spíš hraje je vektorovaní tahu motorů. Dnes už to sleduji jen okrajově a navíc od Rusů je tradičně málo ověřených informací takže z mé strany by to byly jen spekulace. Co bylo pro mne ale překvapivé tak to že jednou z věcí co Indové kritizovali byla konstrukční slabost draku což zřejmě u ruských letadel nebývalo. Obrázek je f35 což je jakýsi lehčí dopněk k f22. Je to i ve verzi s vertikálním startem. Vzheldem k tomu že je levnější, univerzálnější na f22 je embargo tak to má prej již mnoho objednávek po světě. USA jich mají mít desetinásobek proti f22.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

#280 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#280) » Filipo (#273):

Ja ti nevim – ja se v letadlech vlastne vubec nevyznam, ctu si jenom o tech, ktery me nejak (at uz z historie nebo proste esteticky – proto to tady taky je!:-) zaujaly. Ale stran te T50 – ta do vyroby skoro jiste, na rozdil treba od Berkutu, pujde a ted jsem cetl (snad v L+K nebo kde) takovej zajimavej clanek, ze v dnesni dobe vicemene uz beznych parcialnich stealth-technologii se zmenil ten doted uznavanej schematickej predpoklad boje „na dalku“. Ze se totiz stejne uz ta letadla dnes „najdou“ pomerne zblizka a ze znovu, tak jako driv a kdysi, vystupuji do popredi ty drivejsi, klasicky prednosti ledadla (a pilota) ve vzdusnym souboji. A ze teda veskera ta supesofistikovanu elektronika Raptoru mu v setkani s T50 az tak nepomuze a ze se octne v pozici takovyho velkyho predrazenyho Lamborghini, ktery se – najednou na okresce – potka s nejakou rallyovou WRC nebo treba s nejakym tim Caterhamem. A ze teda bude mit v texhro podminkqch jen velmi malou sanci. Mimochodem, snad se vyviji i nejaka jeste lehci verze T50, nebo snad uz i existuje.

odpovědět | zadáno: před 3 lety

« předchozí [1] [13] [25] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [49] další »

1.7.2014: Aktuálně pracujeme na nové verzi diskuse, rozšíření webu a dalších vylepšeních. Nejdříve na konci léta se můžete těšit na novinky. S dotazy se prosím obracejte na e-mail: info@cyklodiskuze.cz

Copyright © 2006–2014 info@cyklodiskuze.cz, all right reserved.