#294 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#294) » cioran-m (#292):

Ja to s tou manevrovatelnosti a jeji realnou pouzitelnosti vidim jinak… Kdyz budu hnusnej, tak napisu, ze drak toho T-50 vzniknul v roce 1980. Tady jsem fakt od Rusaku cekal o dost vic. Jsem zvedavej, s cim se vytahnou jeste v Cine.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#293 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#293) » Hogy (#291):

Jo, ta YF 23 je pekna..Ale trochu to teda pripomina takovy to povalecny neriditelny samokridlo – tohle by na toknasi bylo, bez tech pocitacovejch hracek, uplne stejne … P.S. Hele, napis neco Ladovi o 53×11; on je zas nemocnej, mne je ho lito, tak ho tam uz nejakou dobu bavim! :-D

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#292 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#292) » Hogy (#288):

Vidis – zrovna jsem ted na googlu narazil na tohle – ale nevim samozrejme vubec,.co jd to za couzka a t I-dnes je mi z duse odporna a sam o tom nic nevim, takze, vzal to cert, pokud se me tyce… http://michsvoboda.blog.idnes.cz/…e-lepsi.html

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#291 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#291) » Hogy (#290):
Krásné věci mimo cyklistiku

Jo a ta YF-23 je taky moc pekny ero.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#290 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#290) » Filipo (#286):

Pouze to vertikalni vektorovani je tady prave kvuli tomu stealth (jak radar, tak infra). A co jsem cetl nejaky rozhovor s pilotem, tak to skoro vubec nepouzivaji. On ten kanonovy souboj v malych rychlostech je imho fakt minulosti.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#289 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#289) » cioran-m (#287):

Vektorovani tahu se zkouselo treba i na upravene F-16. Umela i „couvat“. Kazdopadne udelat tohle ve vzdusnem boji (zastavit), tak je to posledni vec, co udelas. Tohle je fakt dobry akorat na akrobaticke ukazky, v boji to je nepouzitelny.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#288 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#288) » Filipo (#286):

Souboj na kanony je dneska uz jen opravdu az ta posledni moznost. Asi jako ocekavat, ze pechota pujde na noze. Konstrukcni skola USA/Rusko se dost odlisuje. USA experimentovalo se supermanevrova­telnosti nekdy v 80tych letech a nechali toho. V USA je ted casto slyset i nazor, ze misto F-22 meli tenkrat vybrat konkurecni YF-23. Byl ve vsem lepsi, krom te manevrovatelnosti. Mluvi se o tom, ze dalsi generace letadel pujde timto smerem. T-50 je steahlt o dost mene, nez F-22/F-35. Jednak to funguje fakt hlavne z predu, ale hlavni problem imho je, ze v infra spektru sviti a to dost. Tohle se da detekovat na velkou vzdalenost i v silne zarusenem prostredi. Obecne stealth je jen o tom, ze se to ledadlo detekuje pozdeji a hraje tam roli mnoho faktoru. Obecne to chce vice radaru, ktere spolupracuji. Hodne dobra by v tomhle mela byt F-35, pokud ji teda vubec uvedou do plne operacni podoby, vzhledek k potizim se SW. A protivnik jim pak nezarusi vzajemnou komunikaci… Skoro bych rekl, ze dneska vyhrava ten, kdo dokaze zarusit nepritele a sam si udrzet komunikace funkcni. Vyvoj tady jde ted strasne rychle dopredu a fakt nechci zjistovat, kdo by na tom byl v realu lip…

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#287 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#287) » Filipo (#286):

Akorat sem-tam aji na nejake te predvadecce spadnou, zejo. Ale pokud zrovna neni v cerstve pameti nejaka takovato prihoda, tak Amici na to, co jim predvadeli v Le Bourget (pise se to tak?) se Suckama stridave ti dva Rusi, cuceli vzdycky, jak jsem slysel,, jen s otevrenou pusou. :-)

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#286 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#286) » cioran-m (#284):

Já mám dokonce pocit že Rusové to vektorování tahu i do stran (f22 jen vretikálně) mají ve výzbroji na nějakém klonu su27 (su30?) a že by to byl trhák to nevím. Ale je pravda že hodně Ruskejch letadel vypadá moc dobře a mají dobré letové vlastnosti a to i historicky.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#285 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#285) » Filipo (#283):

Jo – a prej ten Su T50 uz docela (na rozdil od Flankeru) „neviditelnej“ je, rikali. Teda v tom smyslu, jak jsem psal – ze by jej meli najit,.az kdyz uz je celkem blizko.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#284 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#284) » Filipo (#283):

To jsou (teda ode me) jen takovy letmo nasbirany a zachyceny utrzky; jak jsem rekl, nevim jinak o letadlech skoro nic. Akorat se mi nektery libi – tim, jak vypadaj a tim, co jsem o nich zaslech.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#283 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#283) » cioran-m (#282):

No já nevím ale pořád je snad naprostá většina sestřelů na „první dobrou“ a pak co nejrychleji pryč a tam ta „neviditelnost“ je dost výhodou. Proti raketám je to taky výhoda. Navíc v praxi je dost zásadní celej systém a podpora a tam pak ty "fyzický"výkony nejsou úplně to nejhlavnější. Tak pokud by pak došlo na manévrovej kanonovej souboj tak třeba jo. Ale je možný že se to zase někam posunulo.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#282 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#282) » Filipo (#281):

Právě o tu obratnost, u Su už od sedmadvacitky tak znamé (plus k tomu to vektorování, které zmińuješ) mi šlo. Jinak ještě – pokud vím, Rusové přece jen dodávají ven trochu jiné verze svých letadel od těch, které zařazují sami do výzbroje.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#281 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#281) » cioran-m (#280):
Krásné věci mimo cyklistiku

No tak on f22 je malinko menší a malinko těží než t50 ale ty rozdíly jsou tak malé že jde prakticky o stejnou záležitost. Co spíš hraje je vektorovaní tahu motorů. Dnes už to sleduji jen okrajově a navíc od Rusů je tradičně málo ověřených informací takže z mé strany by to byly jen spekulace. Co bylo pro mne ale překvapivé tak to že jednou z věcí co Indové kritizovali byla konstrukční slabost draku což zřejmě u ruských letadel nebývalo. Obrázek je f35 což je jakýsi lehčí dopněk k f22. Je to i ve verzi s vertikálním startem. Vzheldem k tomu že je levnější, univerzálnější na f22 je embargo tak to má prej již mnoho objednávek po světě. USA jich mají mít desetinásobek proti f22.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#280 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#280) » Filipo (#273):

Ja ti nevim – ja se v letadlech vlastne vubec nevyznam, ctu si jenom o tech, ktery me nejak (at uz z historie nebo proste esteticky – proto to tady taky je!:-) zaujaly. Ale stran te T50 – ta do vyroby skoro jiste, na rozdil treba od Berkutu, pujde a ted jsem cetl (snad v L+K nebo kde) takovej zajimavej clanek, ze v dnesni dobe vicemene uz beznych parcialnich stealth-technologii se zmenil ten doted uznavanej schematickej predpoklad boje „na dalku“. Ze se totiz stejne uz ta letadla dnes „najdou“ pomerne zblizka a ze znovu, tak jako driv a kdysi, vystupuji do popredi ty drivejsi, klasicky prednosti ledadla (a pilota) ve vzdusnym souboji. A ze teda veskera ta supesofistikovanu elektronika Raptoru mu v setkani s T50 az tak nepomuze a ze se octne v pozici takovyho velkyho predrazenyho Lamborghini, ktery se – najednou na okresce – potka s nejakou rallyovou WRC nebo treba s nejakym tim Caterhamem. A ze teda bude mit v texhro podminkqch jen velmi malou sanci. Mimochodem, snad se vyviji i nejaka jeste lehci verze T50, nebo snad uz i existuje.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#279 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#279) » Filipo (#277):

Jasne, ekranoplany nikdo jinej ani nedelal. Ale melo to velkou radu zajimavych vlastnosti (pro armadu)

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#278 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#278) » Filipo (#275):

O stupinek pod Blackbirdem. I cislem :-) Na tu dobu taky fantasticky letadlo

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#277 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#277) » Hogy (#268):

to musí bejt ruský

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#276 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#276) » Filipo (#273):

Pokud se nepletu, tak do toho porad jeste nemaji ani ty planovany motory. Nez to bude plne bojeschopny, tak to bude jeste dost dlouho a Indove uz litujou, ze do toho sli. Nehlede na to, ze tohle moc „stealth“ neni. Pro radary predevsim jen z predni polosfery (coz je zas nejpodstatnejsi) a v infra to bude jak zarovka – z predu je videt rovnou do motoru a pokud si je nezakrytujou z venku (imho s finalnima motorama k tomu dojit musi), tak to bude vylozene vsesmerovy infra zaric. Od Rusaku jsem cekal teda vic. Podle meho je daleko zajimavejsi raketova vyzbroj, co pro to planujou a ktera bude asi opravdu spickova. Zas ale nevim, kolik se toho vejde „dovnitr“. Pokud to bude pod kridlama, tak stealth ztraci smysl a muzou to naveset na spoustu jinejch letadel.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#275 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#275) » Filipo (#274):
Krásné věci mimo cyklistiku

.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#274 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#274) » Hogy (#265):
Krásné věci mimo cyklistiku

slušná „strojovna“ – když velký a supersonik tak Valkyrie

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#273 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Filipo Filipo (#273) » cioran-m (#246):

K tej T50 sem zvědav kdy a zda to vůbec dostanou do řadové služby (a vlastně doufám že ne). Mám pocit že Indové který v tom už nějakou dobu jedou byli kritičtí (poměr cena vs. výkon).

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#272 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cioran-m cioran-m (#272) » Hogy (#271):

Proste rozpotany peklo na zemi! A kolik tech zobrazovanejch pekel (vcetne Boschovejch a Goyovejch) je vlastne krasnejch! Koneckoncu – peklo je aji ten Rothko, kdyz uz o nem byla rec. :-)

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#271 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

Hogy Hogy (#271) » cotti (#270):

Tak hnusny, az je to pekny :-)

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#270 RE: Krásné věci mimo cyklistiku

cotti cotti (#270) » Hogy (#268):

Zvláštnost jo, ale krásná?

odpovědět | zadáno: před 4 lety

« předchozí [1] [13] [26] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [50] další »

1.7.2014: Aktuálně pracujeme na nové verzi diskuse, rozšíření webu a dalších vylepšeních. Nejdříve na konci léta se můžete těšit na novinky. S dotazy se prosím obracejte na e-mail: info@cyklodiskuze.cz

Copyright © 2006–2014 info@cyklodiskuze.cz, all right reserved.