#288 RE: Politika,islám a pod

cioran-m cioran-m (#288) » cotti (#285):

Jo a.o kapitalis­mu.z ekonomic­kyho hlediska vlastne vim, jak jsem rekl, lautr nic. Ale z jakyhosi lidskyho hlediska me ten soucasnej hodne sere. Podotykam vsak,.ze vim,.ze sam mam, aspon zatim,.co jist.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#287 RE: Politika,islám a pod

cioran-m cioran-m (#287) » cioran-m (#286):

Jo a napadlo me (drive nez se ozvou, ostatne jiste opravnene, hlasy o nepripadnosti a hypertrofii tohoto vlakna na tomto foru a vsech tech nasich kecu),.ze 4chan.org byl taky puvodne zalozen proto, aby se zabyval casti japonske soucasne kultury – no, teda hlavne komiksy anima a manga – a kde je ted? :-))

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#286 RE: Politika,islám a pod

cioran-m cioran-m (#286) » cotti (#285):

Jasne, ze je to dobre! :-) No, toho „jedinecneho tvurce“ zavedls ty, zejo, mne je tohle celkem fuk. Mne zalezi spis na tom, nez abych zkoumal presnej podil tech, kteri jsou ve veci taky angazovani, jestli to cele funguje, dotkne se cloveka a otevre nekam pohled, mozna i cestu. Ono to ostatne casto bylo a stale je v mnoha oborech tak, ze „dilo“ ma nejakeho „rezisera“, ale participuji na nem mnozi. O literature radeji mluvit nebudeme, ale treba, pokud se vytvarneho umeni tyce – kdo dnes muze presne rict, co vsechno z velkych starych mistru namaloval na obraze dotycny sam a co jeho „tym“…A v archi­tekture uplne – proste, kde by byl Gaudi bez svych stalych remeslniku? Zkratka, kdyz jdu na jazz, nezkoumam apriorni podil kapelnika, ale zda komunikace mezi samotnymi hraci a pak mezi, jaksi, publikem, funguje, nebo ne. P.S. Stari mistri: Neznas nahodou komiks Stari mistri Nicolase Mahlera na knizku T.Bernharda? Je to naprosto skvely. Ten Bernhard sam samozrejme taky.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#285 RE: Politika,islám a pod

cotti cotti (#285) » cioran-m (#284):

To je dobře, že se rozcházíme :-) Já nejsem schopný byť abstraktně vést rozdíl mezi přínosem režiséra, scénáristy, herců, střihače, osvětlovače, kameramana… A samozřejmě, protože byla řeč o filmu a kapitalismu, přínosem či rolí investora / producenta / studia. Tolik k tomu jedinečnému tvůrci (auteurovi, chceme-li).

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#284 RE: Politika,islám a pod

cioran-m cioran-m (#284) » cotti (#283):

V tomto se asi ponekud rozchazime. Je otazkou, co clovek rozumi po tim teminem „jedinecny tvurce“. Dalo by se treba, v ramci jakesi vyjimecnosti, diskutovat treba o Bressonovi atd..(Mimochodem, kdyz jsme tady, takTarkovskeho Zrcadlo je neuveritelnej film). Ale jsou filmy, treba Viscontiho Vaghe stelle dell'Orsa, Hvezdy Velkeho vozu (nazev je z Leopardiho, ta basen, Le Ricordanze, je tam pak i citovana), kde snad jen sekvence, nez na zacatku dobehnou titulky, vyda za deset jinych filmu. Opakuji, ze mam dojem, ze obrazy, s kterymi pracuje dobry film a ktere takto ozrejmuje, jsou casto vizualizovane sny – male a i „velke“, realisticke nebo ne, nekdy i neprijemne… Naprosto nezalezi na zanru. Detektivka (treba Bullit) nebo western – (treba i Itala Sergia Leoneho) jsou vynikajici filmy. A skutecne dobry film, tak jak sen, se nevycerpava sam sebou, ale spise napovida, pootevira dvere – a nekdy, prave vzhledem k svym specifickym mlznostem, dost jedinecnym zpusobem. Bohuzel, dnes se jiz filmy, az na naproste vyjimky, vubec netoci.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#283 RE: Politika,islám a pod

cotti cotti (#283) » Filipo (#282):

Myslel jsem to tak, že film je prostě mnohem přímočařejší, doslovnější než jakýkoli výtvarný realismus, třeba. A nechce nic víc, max. ty obrazy sváže nějakou více či méně vágní narativní linií. A samozřejmě film žádného „jedinečného tvůrce“ nemá. Mně se vždycky strašně zamlouvalo, jak píše o filmu Walter Benjamin – jde z toho cítit, jak byl film pořád v té době něco nového, problematického…

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#282 RE: Politika,islám a pod

Filipo Filipo (#282) » cotti (#277):

Tak ono na jakékoliv umění by se dalo takto nahlížet, prostě proto že tvůrce je jedinečná osobnost a výsledek je tvořen skrz ní. Na druhou stranu to ale neznamená že ten řekněme narcismus v tom výsledku musí být. Je to o to tvárnější že ve vnímání je přirozeně zainteresována i ta druhá strana tedy divák (konzument). Já ten nádech „narcismem“ filmu spíš vnímám v kontextu očekávání diváka, které je podle mne daleko prvoplánovější.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#280 RE: Politika,islám a pod

ladislav11 ladislav11 (#280) » cioran-m (#279):

http://svet.sme.sk/…lostili.html#…

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#281 RE: Politika,islám a pod

ladislav11 ladislav11 (#281) » cioran-m (#279):

http://svet.sme.sk/…lostili.html#…

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#279 RE: Politika,islám a pod

cioran-m cioran-m (#279) » cotti (#277):

S budouxim analnim stadiem soucasnyho kapitalistickyho vyvoje su bezradnej – jako centrum slasti mi stale, at delam, xo delam, nevychazi nic jineho, nez touha po hracce moci. Snad ponekud snazsi to bude az s tim tretim, genitalnim -ale to, kdyz vime, ze predchazi dlouha doba latence, kdovi kdy vlastne prijde… :-)

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#278 RE: Politika,islám a pod

cioran-m cioran-m (#278) » cotti (#277):

Ta fascinace obrazem existuje,.ale mnoho dobrych filmu ji ma ve snovy podobe – je to zobrazeni snu, i tech „malejch“ teda prvoplanovejch, realistickejch – to je jedno. Podle meho nazoru dobre firmy se sebeprezentaci a narcisismem nemaji – tedy spise nemely – mnoho spolecneho. Jsou to sny, pohadky, nekdy az myty – cista poezie..Vzpominam si, jak jsem kdysi provokoval sve hyperintelektualni pratele tim, ze jsem tvrdil,.ze Rambo I (First Blood) je, prinejmensim do poloviny, naprosto skvelej film – prave jak uzkostnej, trochu surrealnej sen. Si mysleli, ze si z nich delam prdel – s veci, kterou dusledne a disciplinovane a'priori pohrdali. Pak jsem zjistil, ze na to tajne chodili, nedalo jim to…

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#277 RE: Politika,islám a pod

cotti cotti (#277) » cioran-m (#276):

Pořád čekám, že se dozvím, jak je to s tím análním stadiem kapitalismu :-) A film mi vždy připadal, kromě toho, co říkáš, vždy jako enormně sebestředné médium – ta fascinace obrazem z toho prostě nejde odpárat nikdy – tvořím obrazy a tedy jsem – narcis jako vyšitý :-)

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#276 RE: Politika,islám a pod

cioran-m cioran-m (#276) » cioran-m (#273):

Ted me napadlo, ze to (aspon s tim padem filmu do jeho vlastniho zacatku, jako hada, pozirajiciho svuj ocas) nenapadlo me; ale ze jsem to nekde zaslech nebo cet – mozna, myslim, od nejake nasi soucasne reziserky… Ono podobne spoustu tech kecu o upadku soucasnyho vzdelavani mam zase asi od toho Liessmanna – ale oddelit a rozpoznat to uz.moc nedovedu; ono to tak koreluje s vlastnim minenim,.ze to ani nejde…

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#275 RE: Politika,islám a pod

cioran-m cioran-m (#275) » pira (#274):

Klid – tohle je takovy, fakt jenom hodne okrajovy, vicemen jen tolerovany vlakno a kecy, ktery sem vlastne nepatri – kdyz se ty zas budes bavit s nekym, jak odstranit nejakej problem v nabe, budu ja cucet jak puk. Akorat, ze tohle by do CD naopak patrilo. :-)

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#274 RE: Politika,islám a pod

pira pira (#274) » cioran-m (#273):

kluci to je moc slozity na me!

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#273 RE: Politika,islám a pod

cioran-m cioran-m (#273) » cotti (#253):

Jeste poznamka k te, jak rikas, dnesni mytologizaci kdeceho, jako snad jen jakesi symptomaticke, ne kauzalni lecbe nemocne spolecnosti: pokud z toho vyjdeme, korelovalo by to velmi dobre s tou moji predstavou z informacniho hlediska castecne uzavreneho, vyprazdnujiciho se a na pohled stale strnulejsiho systemu bez, v mnoha oblastech mysleni, emergence nove kvality. Takze bychom se po spirale mohli zas dostat do myticke, prefilosoficke doby, pred to sesty-sedmy stoleti pred Kristem. Koneckoncu, zkratkovitou ilustraci tohoro padu po spirqle k samemo pocatku by mohla byt, napadlo me, treba historie filmu, kinematografie: nejprve, na samotnem zacatku, Prijezd vlaku do stanice: Jeee! Vlak!!! A pak ten rychly nastup deje,invencniho mysleni – napred jeste Mesic, pak Pokropeny kropic coby komedie a zahy uz Intolerance, grotesky, ale brzy i Kriznik Potemkin, Andalusky pes atd. atd. s obrovskym rozvojem filmu, ve svych vrcholech coby nepopiratelne a svebytyne soucasti lidske kultury: Italove, Francouzi, Obcan Kane, Bunuel, Bergman, Rozvod po italsku i Tenkrat v Marienbadu, Viscontiho Hvezdy Velkeho vozu a Gepard, atd atd. Az treba po Wima Wenderse. A nakonec, dnes, jsme uz zase na zacatku i konci,: Avatar, efekty, triky: Jeee!! Vlak!!

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#272 RE: Politika,islám a pod

Beda.Brno. Beda.Brno. (#272) » cotti (#269):

Nejde o abstraktní pojmy, ale o reálné fungování. Jde o věčný boj, kdy se mocní snaží krok po kroku ukusovat více moci až do velkého průseru. Thomas Jefferson (1743–1826) to uměl jasně a zřetelně zformulovat a dnes jsme opět tam: – Chceme-li si zachovat svoji nezávislost, nesmíme nechat naše vládce, aby nás uvrhli do permanentního zadlužení. – Konec demokracie a porážka americké revoluce nastane, když vláda padne do rukou úvěrových institucí a zazobaných korporací. – Věřím, že bankovní instituce jsou nebezpečnější našim svobodám než stálé armády. Pokud Američané někdy dovolí soukromým bankám ovládat věci své měny, nejdříve inflací a potom deflací, tak banky a korporace, které kolem nich vyrostou budou zbavovat lidi veškerého majetku dokud se jejich děti neprobudí jako bezdomovci na kontinentě dobytého jejich otci. Ovládání věcí měny by mělo být bankám odebráno a ponecháno lidem, jimž řádně patří. – Strom svobody musí být čas od času živen krví vlastenců a tyranů. Je to jeho přirozené hnojivo.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#271 RE: Politika,islám a pod

cioran-m cioran-m (#271) » cotti (#270):

Jo – dekuji. Jaksi to prece jen doplnilo mou matnou predstavu.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#270 RE: Politika,islám a pod

cotti cotti (#270) » cioran-m (#268):

To nejsem schopný posoudit. Třeba ve Francii vždycky představoval balvan, s nímž je nutné se vypořádat, nelze jej obejít, a to i po 68. Mluvím samozřejmě o humanitních vědách. V Británii se jim ho podařilo přes sociologii naroubovat na tzv. kulturní studia atd. atp. Jaký je dnešní Marxův status v ekonomii netuším, ale tipnul bych si, že ne moc dobrý, kromě konstatování několika samozřejmě se nabízejících bonmotů, což samozřejmě zahrnuje i tu mou parafrází analogie mezi penězi a exkrementy.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#269 RE: Politika,islám a pod

cotti cotti (#269) » Beda.Brno. (#264):

Tento apologetismus je vcelku typický, pro mě osobně se za něj skrývá neschopnost a neochota přiznat, že k. je prostě systémově/struk­turně chybný (patologický, chceme-li).

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#268 RE: Politika,islám a pod

cioran-m cioran-m (#268) » cotti (#251):

Jen tak na okraj, zaujalo me, jak zvlaste v posledni dobe narazim na rozlicnych mistech na vyroky, poznamky a citace, ktere se tykaji Karla Marxe a kter se o nem zminuji se znacnym respektem. Casto je to vsak v oblastech, v nichz se orientuji, pokud vubec, jen castecne a je mozne, ze i ten svrchu uvedeny nabyty dojem muze byt mylny…

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#267 RE: Politika,islám a pod

Filipo Filipo (#267) » Beda.Brno. (#266):

Rozumím že to znamená nějakou nerovnoměrnost, ale vychází mne z toho že pro všechny je to lepší (pro někoho výrazněji pro někoho méně výrazně) tedy interpretace jako „bylo lépe“ se mne nezdá výstižná. V zásadě tomu moc nerozumí ale dojem že si euro-atlantská civilizace žije nad poměry mám. Zároveň musím dodat že takový dojem mám i u průměrných občanů. Nicméně necítím se jako ten kdo by to mohl soudit.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#266 RE: Politika,islám a pod

Beda.Brno. Beda.Brno. (#266) » Filipo (#265):

To není srovnání životní úrovně, to je způsob rozdělení HDP a nepřímo ukazuje jak to funguje. Velké koncerny šetří na lidech, vyhýbají se daním, zákony se dělají na jejich objednávku a ještě k tomu dostávají dotace. A když je problém, tak jim stát dá dárek, zvedne se DPH a buzerace těch malých, dotisknou se peníze. Globalizace se vyčerpala, krize z roku 2008 byla odložena dotiskem peněz a tak je průser stále za dverami.

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#265 RE: Politika,islám a pod

Filipo Filipo (#265) » Beda.Brno. (#264):

A to je měřeno jak? Jako že třeba průměrný francouz si před třiceti léty žil lépe než dnes? Že si více vydělal s menší námahou a mohl si dovolit dovolit utrácet za luxus (auto, dům, dovolená, kolo)?

odpovědět | zadáno: před 4 lety

#264 RE: Politika,islám a pod

Beda.Brno. Beda.Brno. (#264) » cotti (#262):

S tím bych nesouhlasil, lépe už v kapitalismu bylo. Dnes jsme úpadkové fázi. Jak řekl Emanuel Todd, na dekadenci Západu měl velký vliv rozpad východního bloku. Západ ztratil důvod ukazovat, že je lepší než Východ. Za poslední tři desetiletí se ve světě dost změnil mezd ku HDP (wage share). Vrchnost začala mlaskat. http://www.robert-schuman.eu/…289-6-uk.jpg https://upload.wikimedia.org/…FRGJapan.PNG

odpovědět | zadáno: před 4 lety

« předchozí [1] [40] [80] [119] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [158] další »

1.7.2014: Aktuálně pracujeme na nové verzi diskuse, rozšíření webu a dalších vylepšeních. Nejdříve na konci léta se můžete těšit na novinky. S dotazy se prosím obracejte na e-mail: info@cyklodiskuze.cz

Copyright © 2006–2014 info@cyklodiskuze.cz, all right reserved.