#26 RE: MTB trojtác na silničce

spartan13 spartan13 (#26) » VladaS (#25):

podle mě je to tedy skoro zbytečné. Já mám 52/40×14..28 a myslím, že pro naprosto obyčejného člověka je to ideální, potřebu jezdit přes 60km/h rozhodně nemám. A kdyby chtěl někdo ještě lehčí převody tak by si dal dopředu třeba 50/34 3převody ve předu jsou podle mého zbytečné ale proti gustu..

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#25 RE: MTB trojtác na silničce

VladaS VladaS (#25) » Honzis (#24):

Mno ja jsem spis jen „ostuda turista“ ;-), ale nedam na 52/40/30 a 11,13,15,17,2­1,23,26,30 do­pustit (samozrejme na turistiku a na zavodeni to neni a tam by bylo potreba jemnejsi odstupnovani vzadu…)

Kdyz chci v obci provokovat „zdrzujici auta“ (samozrejme z mensich kopecku a s „vetrem v zadech“) tak rychlosti kolem 60 km/h a vic v „pohode“ na 52/11 ;-).

Kdyz je clenitejsi teren, kde bych musel porad stridat placky, tak jedy na prostredni 40/23–13 Abych pokud mozno moc nekrizil retez)

Mno a kdyz obcas jedu „lehci teren“ jako treba kopec Lovos u Lovosic, ktery jsem vyslapl az nahoru (bohuzel mne dole chvili zastavily vidle ucpane blatem, ale vys uz nastesti blato nebylo), tak se takova 30/30 take docela „vic nez hodi“ ;-) Treba z Jeseniku na Praded jsem ji tam mel dokonce casteji, nez 30/23, nebo 30/26, ktere pouzivam na vetsi kopce, ktere (vetsinou) nechci zbytecne lamat ve stoje. Jede to i na 30/30 jeste porad kolem 8 az 10 km/h, coz porad unavi mene, nez kolo tlacit a treba na ten Praded jsem cestou predjel cca 15 „jeste vetsich turistu“, co to „lemplovali“ jenom z Hvezdy ;-), takze si myslim, ze pro turistiku to az do prevodu 1:1 i na silnicce obcas vyznam ma, pokud tedy neni nekdo tak dobry, ze ani na kopce jako ten Lovos, spodek Milesovky (nez zacnou moc ostre sutry" takove prevody nepotrebuje …

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#24 RE: MTB trojtác na silničce

Honzis Honzis (#24) » Petr N. (#22):

nechápu lidi co potřebují jemné odstupňování a zároveň převody typu 1:1. 12–21 a 22/32/44 se mi zdá jako přinejmenším divná kombinace, neb se musí i furt řadit na pilách, páč se kříží řetěz bez výraznější změny v převodu. kvůli menší síle bys měl jezdit spíš roviny, ne? jet do kopce 6–10 musí být přinejmenším vopruz a pokud jedeš 15, tak není důvod nemít aspoň 48/34 a 12–26 nebo tak něco.

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#23 RE: MTB trojtác na silničce

PeterK PeterK (#23) » Petr N. (#22):

Mám kompakty 50/34 a vzadu 27, ale s ohledem na chystanou cestu bych potřeboval pár zubů navíc, protože v 18% mi kadence spadne pod 50, což při plánovaném objemu nastoupaných metrů nebude dlouhodobě únosné. Na jednorázový výstup taková kombinace opravdu stačí, ale pro chystaný maraton už asi nikoli. Jak z toho ven?

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#22 RE: MTB trojtác na silničce

Petr N. Petr N. (#22) » PeterK (#21):

Devíti kazeta nefunguje s 10ti ani s 8mi řazením. Na trojtác musí být silniční přehazovačka s dlouhým ramínkem nebo MTB. Mě trojtác MTB + 8mi kaz.(12–21) + MTB přehazovačka + Sora dual control 3×8 funguje bez problému, jen přesmyk – MTB – nechce vlízt na velkej(doraz uplně povolenej), přitom u rámové páčky tam jde v poho. Zkusit silniční smyk pro trojtác? Ten je ale na větší táci.

Jinak proč tato sestava: kvůli noze nemohu šlapat větší silou a jsem zvyklý na silniční kolo. U kombinace compact + bajková kazeta mi nevyhovuje velké odstupňování pastorků.

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#21 RE: MTB trojtác na silničce

PeterK PeterK (#21) » marhi (#8):

Bajková devíti kazeta ale zřejmě nebude chodit s desetistupňovým řazením, nebo to lze? A silniční přehazovačka to nejspíš taky nepobere – jak se taková sestava dá vůbec poskládat? Dát i bajkovou přehazovačku? Řeším podobný problém a snažím se najít řešení.

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#20 RE: MTB trojtác na silničce

Doom Doom (#20) » valodja (#12):

nemusíš ani do Alp, stačí Praděd :-)

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#19 RE: MTB trojtác na silničce

marhi marhi (#19) » nooski (#17):

No je to k zamyšlení. Kdysi jsem volal otci jelikož to byl široko daleko největší cyklistický blázen, aby mi poradil. Ptal jsem se jestli mám vzít klasiku anebo trojpřevodník. Odpověděl mi a to doslovně že jestli chci jezdit tak dvojpřevodník, a jestli chci vyjet na Snězku tak troj. Zvolil jsem dvoj. Dva roky trpěl a dnes si dovolím říct že nejni kopec co bych nevyjel. Ne že by nebolel anebo bych to dal z voleje, ale vyjedu všecko. Jinak za klasiku považuji 53–39 z. a 12–25 z kazeta.

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#18 RE: MTB trojtác na silničce

singlespeed singlespeed (#18) » nooski (#17):

Pokud jedeš k hrázi od hlavní cesty mezi Valmezem a Vsetínem, tak nepojedeš nahoru na hráz, ale doleva (směr Velká Lhota). Po pár stech metrech odbočíš zase doleva (pořád směr Velká Lhota). Už na začátku obce Velká Lhota se to zvedá na cca 15%. V místě, kde se hlavní cesta v obci stáčí mírně doprava (společně s modrou tur. značkou) se dáš po vedlejší (mírně vlevo prudce nahoru, po žluté TZ) pěkné hladké asfaltce. Ta tě vyveze až na hřeben na cestu do Malé Lhoty. Nepřetrhni řetěz! :-)

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#17 RE: MTB trojtác na silničce

nooski nooski (#17) » singlespeed (#15):

Kde to tam přesně je? Občas tam jezdíváme. Ale po ničem tak prudkém jsme nikdy nejeli.

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#16 RE: MTB trojtác na silničce

nooski nooski (#16) » valodja (#12):

Představa hobíka co za rok najede 1000Km v Alpských kopcích na silničce je děsivá. Silnička je silnička a holt někdy se musí kopce vylámat. Raději než se snažit udělat ze silničky kolo s MTB převody je lepší kros – i tu gemoetrii a posed má pro hobíky mnohem vhodnější než sportovní silnička.

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#15 RE: MTB trojtác na silničce

singlespeed singlespeed (#15) » valodja (#13):

Jen tak pro zajímavost, v sobotu jsem lámal kultovní 24% stěnu od přehrady Bystřička na převod 39/28 rychlostí 6 km, tedy kadence 34 otáček/min, VAM 1400 m/hod. Zcela zjevně bych upotřebil malou placku 22 zubů.

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#14 RE: MTB trojtác na silničce

Honzis Honzis (#14) » Petr N. (#1):

a dostane se na něj s úplně povoleným dorazem? pokud ne, pak je špatně řetězová linka a zkus dát 4hranou osu kratší. zkus zajít do servisu a tam ti řeknou co a jak.

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#13 RE: MTB trojtác na silničce

valodja valodja (#13) » valodja (#12):

Zkrátka – pro zachování kadence (alespoň subjektivně) dobré pro jízdu v sedle, řekněme 80ot/min, bys musel mít výkonnost, aby ses moc často v kopcích nedostával pod 12km/h a to je třeba v 12% úsecích při 80/9kg někde na 340w, což je opravdu už celkem dost. O 39/23 nemluvě. S tímhle bys musel(při 75/9kg) tu 13% pasáž na lysou jezdit na 530w při těch 80ot/min (16km/h). Je mi jasný, že ti nevadí lámat otáčky výrazně nižší, ale mně by to třeba nevyhovovalo.

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#12 RE: MTB trojtác na silničce

valodja valodja (#12) » nooski (#11):

nemusí. Člověk s běžnou turistickou trénovaností, který jezdí do 1000km ročně a nemá nějaký super talent, popř. je to holka, ani s 34/29 nebude v opravdu těžkých a dlouhých stoupáních v pohodě. Vem si třeba takový typický alpský kopec, 10km, 8% stoupání. Pokud je sportovně-rekreační cyklista/ka o hmotnosti 65kg na 10kg kole schopný/a jet ho na úrovni 150w, bude točit nějakých 8kmh průměr a v tu chvíli bude i s 34/29 kadence už nevyhovujících 55ot/min. Je fakt, že pro takové případy by asi nejlepší řešení bylo: Tiagra na trojtác (30z) a dozadu horskou kazetu 32z. Nebo cross. Prostě klasická silnička je fakt celkem výlučný nástroj pro alespoň relativně nabušené sportovce. Teda v kopcích. Po rovinách a pahrbcích je to egal. Třeba já jsem předvčírem na (10,5kg)mtb předjel chlapíka na Scottu addict ve 12km stoupání na Stoderzinken, s průměrem 9,5%. To jsem točil většinou 22/21 a 22/18 při vyhovujících 80–85ot/min a borec v těch 10% stojkách i přes evidentní snahu nezvládal urvat ty svoje převody, kadenčně se dostával někam kolem 60ot/min…a to vypadal celkem vyšvihaně.

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#11 RE: MTB trojtác na silničce

nooski nooski (#11) » singlespeed (#9):

Samozřejmě, ale podle mě 34/29 musí už stačit opravdu každému. 22 převodník na silničce, je opravdu šílenost. A ikdyž žiju v podhůří Beskyd, tak mi 39/23 většinou stačí :-)

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#10 RE: MTB trojtác na silničce

dzalaluddin dzalaluddin (#10) » marhi (#8):

taky nad tim premyslim, jake jsou duvody… vzpomnel jsem si, kdyz jsem upgradoval sve trikolecko na esce na 5ti kolečko a pak jsem se ptal v cykloservisu, jestli by neslo to nejmensi vymenit za mensi (to byl rok 1990 a mně bylo 12). tak mi rekli, at se naucim poradne slapat… ted se tomu smeju…POZOR, nema to nic spolecneho s volbou Petra N… :-)

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#9 RE: MTB trojtác na silničce

singlespeed singlespeed (#9) » nooski (#7):

Proč prasárnu? Nebuď zatížen předsudky. Nekdo prostě rád jezdí v kopcích a na 39/21 to nevyláme. Třeba na Valašsku má spousta kopců 15–24 procent a to se s běžnými převody fakt nedá (to dá jenom K.H., ale to je bůh :-)

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#8 RE: MTB trojtác na silničce

marhi marhi (#8) » nooski (#7):

Taky mi to přijde jako šílenost. Napadá mě jen že by to bylo něco pro juniora. Jinak compakt 50–34 z a k tomu bajková kazeta 12–34 Je to sice také zrůdné, ale už jsem to viděl a rozhodně to má jen vzadu ukrutnou převodovku. Proč?

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#7 RE: MTB trojtác na silničce

nooski nooski (#7) » Petr N. (#5):

Ještě otázečka, proč takovou prasárnu?

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#6 RE: MTB trojtác na silničce

singlespeed singlespeed (#6) » Petr N. (#5):

No tak to bych musel vidět. Přes net to těžko seřídíme… :-(

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#5 RE: MTB trojtác na silničce

Petr N. Petr N. (#5) » singlespeed (#4):

Ale dokud jsem používal páčku na rámu – bez indexace – přesmyk fungoval bez problému.

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#4 RE: MTB trojtác na silničce

singlespeed singlespeed (#4) » Petr N. (#1):
MTB trojtác na silničce

S tímto nějaké zkušenosti mám. Jak říká správně Pan Tani, trojtác je vysazený příliš ven. U některých klik se to dá vyřešit namontováním na kratší osu. Obvykle se to ale dělá tak, že se nejmenší tác demontuje. Koupíš delší šrouby do převodníků (dělá je např Gebhardt, nebo tam dáš nějaké vhodné z běžného obchodu se spojovacím materiálem). Největší tác dáš místo prostředního, vložíš podložky a nasadíš (na ty samé šrouby) placku prostřední a je to. Viz obr.

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#3 RE: MTB trojtác na silničce

Pan Tani Pan Tani (#3) » Petr N. (#1):

Tohle konkretne neznam, ale zkousel jsem davat na cyklokrosku kliky z bajka bez kasparka a je tam zasadní problem s krizenim retezu (tzv retezovou linkou – asi se na to vykasli…

odpovědět | zadáno: před 11 lety

#2 RE: MTB trojtác na silničce

Brabčák Brabčák (#2) » Petr N. (#1):

Proč takovéto kombinace, nejlepší bude koupit silniční kliky a přesmyk a budeš mít klid. S Compactem si vystačíš bohatě http://www.kupkolo.cz/…07_3996.html http://www.kupkolo.cz/…00_1519.html

odpovědět | zadáno: před 11 lety

« předchozí [1] [2] další »

1.7.2014: Aktuálně pracujeme na nové verzi diskuse, rozšíření webu a dalších vylepšeních. Nejdříve na konci léta se můžete těšit na novinky. S dotazy se prosím obracejte na e-mail: info@cyklodiskuze.cz

Copyright © 2006–2014 info@cyklodiskuze.cz, all right reserved.