#35 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

vincenzo vincenzo (#35) » OldHonza (#20):

a co teprve Thomas Voeckler :-))) ale podstatný je,jak mu to jede. Jinak by se určitě našlo ještě nekolik borců z TdF co mají „hrozný“ styl. Myšleno v dobrém,protože by se tu určitě našlo aspoň pár lidí,co by brali tu rychlost a vytrvalost v těch kopcích.

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#34 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

Tommyk Tommyk (#34) » xp3 (#32):

Taky jsem teď přesedlal z bika na silničku, a tak nějak mě to chytlo. Průser je akorát kvalita silnic, jezdím po Vysočině a až na pár idiotů bych řekl, že i řidiči jsou ohleduplný. Je ale fakt, že na silničce to šviháš a nejseš brza provozu, žádnej turista co do kopce klove ze strany na stranu a vypadá to, že tam pod ty kola každou chvíli padne.

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#33 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

Iwo Iwo (#33) » xp3 (#32):

no boli hlavne ty hrboly na silnicich, tohle byla u nas slabost vzdycky a asi holt aby clovek vyrazel i na kolo do Rakouska. 3-[

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#32 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

xp3 xp3 (#32) » jochen (#31):

Díky všem za rady. Ze sedla jdu v podstatě jen když je krátší kopec, když se chci protáhnout a občas na konci kopce, když ještě zbývají síly. Časem ta správná technika určitě nějak přijde sama, je fakt, že zatím jezdím celkem málo. Poslední dobou mi přijde, že se silničky dost rozšířili, že jich tu v okolí MB potkávám víc než před lety – nakonec jsem taky neodolal a před 2 rokama si ji taky koupil, málokdy ale někoho ve svém směru a když už, tak nejedu dostatečnou rychlostí na to, abych uvisel:-) Silnička je bezva, baví mě to už víc než bike, jen kdyby to občas tak nebolelo:-)

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#31 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

jochen jochen (#31) » riblon (#28):

S rozumnými 15 tis. ročně bych už nejspíš usiloval o bednu na všech závodech „okolo hovna“, jak to tady někdo nad věcí nazývá:-)

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#30 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

riblon riblon (#30) » Iwo (#29):

Já to říkám pořád: než brouzdat cyklodiskuzí a honit „rozumy“ 100× jiné a být často vysmíván, tak je lepší, ať se začátečník připojí k nějaké skupině, kde jsou starší silničáři, třebas i závodníci. Pár švihů a pár rad jsou pak k nezaplacení – stačí se koukat a být trochu pokorný. A je to nad všecky knížky, návody a e-trenéry. Tady opravdu každý řekne absolutně něco jiného, a toho když se začátečník chytí, tak mu to zlomí vaz, nebo ho to na x-let pozastaví.

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#29 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

Iwo Iwo (#29) » riblon (#28):

Ale podle koho se ucit spravne slapat, podle cykloteoretiku nebo podle toho jak jezdi Contador (profici). Aby to nedopadlo jako u behu, si moc dobre pamatuju jak pred 15–20 lety se smali teoretici Kenanum, ze sice ted vyhravaji, ale s tou technikou co predvadeji to nebude na dlouho a onehda jsem cetl na iDnes clanek od nejakyho naseho trenera, ze behat by se lidi meli ucit od Kenanu, protoze ta lehkost s jakou si jdou pro odraz … :-D

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#28 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

riblon riblon (#28) » jochen (#27):

Máš pravdu. U nás turistických hobby projížděčů s nějakým tím závodem je absolutně jedno, jakou techniku volíš. Co ti vyhovuje, jezdi. Techniku šlapání stejně zvládáš tak na 5% optima, takže je úplně jedno, jak se na ten kterej kopec vydrápeš. Nejhorší je napodobovat profíky – to pak už není ani k smíchu. 120 kilovej řízek ze sedla švihá večerníčka do 1% brdku, aby vůbec jel – a to má prý být styl „ála Contador“. To naše ježdění s 15kkm ročně je přeci „vo pohodě“ a o tom si udělat žížeň, ne? :D

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#27 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

jochen jochen (#27) » daldrum (#24):

Jasně, rozumím, máme to podobně. Mně se jízda ze sedla neosvědčuje, prostě vsedě jedu stejně nebo rychleji, přičemž ze sedla vždycky stoupne tepovka, což není žádoucí. Ze sedla jdu jen, když si chci protáhnout nohy a záda vlastně si i odpočinout, protože díky vlastní váze nemusím tolik tahat silou. Ovšem ten odpočinek je relativní vzhledem k narůstajícímu kyslík. dluhu, a tím tepové frekvenci. A asi mám raději jízdu ze sedla na berany, vzhledem ke své anatomii, mi při docela dobře zabírá zadek, a to je nějaké síla:-)

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#26 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

jochen jochen (#26) » orca (#23):

Haha, odpočinout si, jsem rád, že nezkolabuju, když se snažím uviset ty „odpočívající“ jezdce, kteří nasadí a jdou ze sedla. A je fakt, že dokud jsem schopen točit tak 75, vždycky jim v sedle stačím, i když oni jdou do stoje.

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#25 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

daldrum daldrum (#25) » jochen (#21):

Ještě k tomu tahání, vyjádřil jsem se nepřesně, v sedle vlastně na tahání ani nemyslím a jak jsem kdysi četl kdesi, v sedle musíš myslet na kruhy, v kruzích, ano jsou to čtyři fáze, ale vnímám to jako kruhy, ale při jízdě do kopce na krev to už jsou spíš čtverce:-) A když se zvednu a jedu vyšší intezitu, tak se snažím i tahat. Já o tahání ze sedla naposledy četl na bikeradaru: http://www.bikeradar.com/…alling-18944

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#24 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

daldrum daldrum (#24) » jochen (#21):

Já ale ze sedla cítím, že tahám míň, že to tak nejde, ale nevím, jestli to tak má být. S tím shazováním to myslím jinak, jedu setrvalý tempo do kopce, který není tak prudký, třeba 5–8 procent, může být i ale prudší, kde jsem schopen jet kadenci kolem 90, ale ze sedla je tahle kadence na mě moc vysoká, tak při té chvilkové jízdě ze sedla, třeba kvůli udržení tempa, to shodím na těžší převod, aby ta kadence ze sedla byla pocitově přirozená, efektivní. Ale tohle samozřejmě ovlivňovaný i intenzitou.

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#23 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

orca orca (#23) » jochen (#22):

vtip je v tom že dlouhej kopec nesmíš ze sedla dělat jako na spurta ale lehce tocit a vlastni vahou , proste si jen odpocinout.

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#22 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

jochen jochen (#22) » daldrum (#17):

A ještě mě napadlo proč shazovat do kopce, když se zvětšuje sklon? Já šlapu do kopečku do určité kadence a pak jdu do ze sedla, nehazuju, odpor zařídí sklon. Jinak na závodech, když jedu do krátkého kopce, který se nedá jen tak převalit, a mám tepovku výrazně přes AnP, raději sedím a snažím se to utočit se zapřením o řídítka. Kdybych se zved, tepy by se vyšvihly někam do předkomatického stavu:-)

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#21 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

jochen jochen (#21) » daldrum (#18):

Tak tady jsi narazil na „zásadní“ věc, na níž se dost lidí neshodně. Já mám zažité, načtené… že nahoru se netahá, že je to prý typická chyba a omyl. Zjednodušeně dopředu tlačí kvadriceps, dozadu táhne biceps, dokonce snad biceps odvádí větší práci, jak někde píše Vojtěchovský, ale to se mi nezdá, vzhledem k tomu, jak silný je kvadriceps. Jeden instruktor spinningu mi říkal, že se dají při kruhovém pohybu určit čtyři hlavní fáze záběru, a právě profíci jsou schopní tahat ve všech těchto fázích, kdežto běžní cyklisti tu techniku nemají a tahají třeba jen ve dvou. Jenže pak by profíci zřejmě museli táhnout i při pohybu nohy nahoru… Zajímalo by mě, jak to tedy je.

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#20 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

OldHonza OldHonza (#20) » Iwo (#19):

Iwo: voni ti profici nejezdi moc ucebnicove :) mrkni na nase asi v soucasne dobe nejlepsi zavodniky – Krizaka a Frantu Rabone, oba se na tom vlni, sou shrbeni… hlavne ze jim to jede. techniku asi probrat s nejakym trenerem, kterej to muze videt na vlastni oci.

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#19 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

Iwo Iwo (#19) » xp3 (#14):

Taky jde teda o jizdu ze sedla na silnici nebo nekde v terenu? To je dost rozdil, treba ja v terenu jdu ze sedla i treba proto, ze nechci z kola spadnout, neumim moc jezdit v terenu a vyvazuju rovnovahu (myslim pri jizde do kopce), menim pritom treba i smer jizdy a urcite to nervu, protoze nevim proc, ale kdyz za to zarvu, tak jsem schopen taky protocit zadni kolo a taky proto rozhodne neschazuju prevod na tezsi, takze je to spise takve opatrne naslapovani vlastni vahou. :-)

Naproti tomu na silnici, jdu v kopci ze sedla docela casto a rad, protoze mi to umoznuje rychlejsi a dle meho nazoru efektivnejsi jizdu a naopak urcite neslapu jen vlastni vahou, ale poradne se do toho opiram. Tady bych rekl, ze tahat bych to mel jen nohama a nepropadat se celym telem, ale prijde mi ze Contador se pri jizde ze sedla propada, tak nevim. :-)

Nejlepe odpozorovat z TV od profiku. ;-)

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#18 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

daldrum daldrum (#18) » daldrum (#17):

A ještě jedna věc mě napadla, taky je potřeba tahat i nahoru (netýká se u mě té odpočinkové verze), řada lidí to často šidí, včetně mě, a přistihnu se, že tahám málo.

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#17 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

daldrum daldrum (#17) » xp3 (#14):

Já když jdu ze sedla tak ze tří důvodů, když už v kopci na to moc nemám a jsem unavenej, tak to dělám jak popisuje orca, převaluju jen vlastní vahou, převod pokud možno takový, aby to šlo tou vahou těla vlastně samo. Pro jízdu ve skupině to ale asi moc vhodný není, protože to znamená zpomalení.

A pak jdu ze sedla v krátkých krpálech, tam to přejedu na těžší převod. Když chci prostě v kopci změnit polohu, tak při zvednutí taky dám těžší, o jeden max dva pastorky podle odstupňování. To platí i pro roviny, jezdím spíš frekvenčně, a ze sedla to moc neumím a kmitání ze sedla podle mě není tak efektivní, ale je to jen můj pocit. A taky platí, že ze sedla jezdí i horní polovina těla, takže chce to trochu posilovat ruce a břicho mimo sezónu a třeba i během, pokud třeba jezdíš míň.

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#16 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

orca orca (#16) » favorit. (#15):

válce a trenink slapani ze sedla ?

No jinak predpokladam ze se bavime o jizde ze sedla na rovine . Chce to maximalne schodit o jeden , a musis tocit lehce cili jen vlastni vahou z jedne nohy na druhou , nesmis citit ze silou zabiras > to je na odpocinek ze sedla , teda spise na protazeni a uvolneni prdky.

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#15 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

favorit. favorit. (#15) » xp3 (#14):

chce to jezdit a jezdit a najít si co ti vyhovuje ;-) Na správný šlapání jinak taky pomáhaj válce

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#14 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

xp3 xp3 (#14) » orca (#13):

Těžko se to popisuje. Když jsem onehdá jel s kámošem, tak ten mi říkal, že je na mě vidět, že jsem bikerská lama, že pořád sedím na zadku a nezvednu se. Že on si dík tomu odpočine, ale u mě je to spíš naopak, většinou se za chvíli totálně zrakvím. Když točím pomalu, tak to nejde se neopírat o ruce – což bych asi dělat neměl – rvu to celým tělem. Když točím rychle, tak nějak nestíhám nohama a jakoby se propadám na pedálech. Dělá mi problém najít tu správnou rychlost točení a optimální převod… Někde to budu muset odkoukat. Jakmile se zvednu abych se protáhl, dávám automaticky těžší převod, ale jak se pak opírám celou vahou do pedálů, tak zase díky tomu zrychlím, zvyšuje se mi kandence a opět se začínám „propadat“… Jsem asi opravdu xc lama:-)

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#13 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

orca orca (#13) » xp3 (#12):

těžko se radí když jsi „nepospasl“ problém , máš pomalou frekvenci a nebo příliš rychlou ? Často před zvednutím ze sedla schodím o jeden (někdy i o dva) dolů . U výkyvů je to jasné > při spurtu (extrémní výdej energie + kratkodobý) bývá výkyv větší U plynulé jízdy je výkyv ze sedla minimální neb jde často jen o udržení tempa či uvilnění sedacích partií.

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#12 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

xp3 xp3 (#12) » eyelessCZ (#11):

Ahojte, zeptám se trochu z jiného soudku. Mám problém s jízdu ze sedla, nějak se mi nepodařilo najít správnou techniku. Neexistuje někde nějaké šikovné stránky s instruktáží, videem nebo něčím podobným? Prostě mi přijde, že se na tom zmítám jak zoufalec…

odpovědět | zadáno: před 9 lety

#11 RE: Dotaz na zkušenější silničáře

eyelessCZ eyelessCZ (#11) » virenque (#10):

Tak já si myslím, že 180km je na jednu cestu až až. Jel jsem už víc, můj rekord je 260 a týden jsem se z toho léčil ))) Tedy hlavně moje pr**l. Ta tvoje pozná středověk. Nezapomeň pít, nějakou tu energii s sebou a ze začátku to nepřepal. Dej si na čas a protáhni se před tím než vyjedeš. Někdo mi kdysi radil: „Jeď tak, jako by jsi se musel ještě vracet.“ Hlavně si vezmi s sebou věci na výměnu duše, pokud píchneš dvacet kiláků od civilizace, tak pojdeš a najdou tě za tři neděle. :-)

odpovědět | zadáno: před 9 lety

« předchozí [1] [2] další »

1.7.2014: Aktuálně pracujeme na nové verzi diskuse, rozšíření webu a dalších vylepšeních. Nejdříve na konci léta se můžete těšit na novinky. S dotazy se prosím obracejte na e-mail: info@cyklodiskuze.cz

Copyright © 2006–2014 info@cyklodiskuze.cz, all right reserved.