#26 RE: výživa_doplňování energie

svatý svatý (#26) » paolo11 (#23):

Původně se myslelo, že příjmem sacharidů při zátěži dochází k šetření glykogenových rezerv. Dnes už můžeme říct, že při jízdě na kole nedochází k žádnému nebo jen minimálnímu šetření svalového glykogenu, ale existují důkazy o šetření svalového glykogenu při běhu.

Principem sacharidové nálože(ta diskutovaná superkompenzace) je dosáhnutí maximálních či nadměrných zásob glykogenu. Při tomto způsobu obnovování glykogenových rezerv se může vyšplhat obsah glykogenu ve svalu až na 150–250 mmol/kg.Pro dosažení této hodnoty byl stanoven 7 denní cyklus. V prvních 3–4 dnech podstupuje sportovec tvrdé tréninkové dávky, které snižují hladinu svalového glykogenu a při tom přijímá minimální množství sacharidů. Po této fázi dochází ke zvýšení příjmu sacharidů a k vytvoření maximálních nebo supramaximálních glykogenových rezerv.Tato zvýšená hladina glykogenu nemá vliv na zvýšení rychlosti sportovce, ale u zátěží trvajících déle jak 90 minut prodlužuje dobu po, kterou je sportovec schopen udržet závodní tempo. U vrcholových sportovců je vytváření maximálních glykogenových zásob odlišné. Bylo zjištěno, že pro vytvoření maximálních zásob glykogenu u vrcholových sportovců není třeba zařazovat první 3–4 dny s nízkým příjmem sacharidů. Stačí, aby pouze zvolnili trénink po dobu 3 dnů a konzumovali zvýšené množství sacharidů a i tak u nich dojde k velkému vytvoření glykogenových rezerv. Tento stav je výhodnější jelikož nevede k tak drastickým změnám jídelníčku. (BILLAT a kol., 2003) Nálož sacharidů oddaluje vznik únavy a prodlužuje dobu ustálení fyzického stavu při zátěži asi o 20 %. To se týká zátěže delší jak 45–90 minut u zátěží trvajících kratší dobu k prodloužení výkonnosti nedochází.

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#25 RE: výživa_doplňování energie

svatý svatý (#25) » paolo11 (#24):

To je dost individalni, hodne to odvisi od somatotypu, ale i zpusobu treninku, objemu treninku, hormonalni produkci. Je rozdil v doplnovani cukru, kdyz jedes zavod na adrenalin nebo noradrenalin, stejne i trenink, kolik jedes v te diskutovane sede zone. Da se to vygooglit, byva to dobre popsany v tech pdf statnicovejch nebo jinejch vys. pracich na netu, ja to ted nemam v mobilu.

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#24 RE: výživa_doplňování energie

paolo11 paolo11 (#24) » paolo11 (#23):

Taky právě pociťuju lepší citlivost na cukr v den závodu při třeba týdenímu vynechání veškerých jednoduchých cukrů a hlavně jsem v den závodu ve větším klidu a silnější.

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#23 RE: výživa_doplňování energie

paolo11 paolo11 (#23) » svatý (#22):

Já si to vysvětluju tak,že omezí ten jednoduchej cukr a pak ta jeho oblíbená kola v závodě podpoří..Píše že mu to tahle sedí a má to vyzkoušený..

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#22 RE: výživa_doplňování energie

svatý svatý (#22) » paolo11 (#21):

No, to se nedá takhle brat, to je jako kdyby chtěl závodnik(anebo kdokoliv-manželka) náhradni kolo a mechanik mu shodil dámskou skládačku(nebo tt speciál padesátileté manželce) se slovy:kolo jako kolo......asi by ho taky nakopl-navzájem by se nakopli a rozvod, ten speciál se teda dá aspon dobře střelit

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#21 RE: výživa_doplňování energie

paolo11 paolo11 (#21) » jochen (#20):

No brambory jsou fakt něco jinýho než cukr do kafe.On to nejspíš myslel takhle – ten rafinovanej cukr,že před závodem nejí.Pak ho nakopne ta jeho cola o dost víc.

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#20 RE: výživa_doplňování energie

jochen jochen (#20) » paolo11 (#19):

Rozlišovat sacharidy a cukry je nesmysl, je to TOTÉŽ. Proč lidi tak snadno přejímají marketingový newspeak? Pracuju s texty, takže to dobře vidím. Když už, rozlišujme typy sacharidů/cukrů (mono, di- poly…) a praktičtěji jednotlivé sacharidy (sacharóza, fruktóza, dextróza…). Cituji z wiki.org: „Sacharidy (z lat. saccharum = cukr), též glycidy, nepřesně cukry, zastarale a chybně uhlovodany nebo karbohydráty“

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#19 RE: výživa_doplňování energie

paolo11 paolo11 (#19) » Douša (#18):

Neříkal sacharidy,ale cukry a je to pravda.Cukr je opravdu prevít a ještě k tomu před závodem,udělá v těle hodně škody.To mě přijde jako naprostej základ..Pomalý sachry den dva před závodem ano.

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#18 RE: výživa_doplňování energie

Douša Douša (#18) » jochen (#12):

čau Jochene. Napsal jsem to ve zkratce, ale myslel jsem to jako ty. Míněno ty sacharidy před závodem. Tzn. půst na sacharidy jsem nepochopil. I když na druhou stranu taky nerozebral Iron man, jak to doslova myslel. Na druhou stranu znám jeho bráchu. Zeptám se na to, jak to myslel tím půstem na sacharidy vzhledem k týdnu před závodem až do závodu. Zda vůbec? Atd…

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#17 RE: výživa_doplňování energie

ladislav11 ladislav11 (#17) » ladislav11 (#16):

A co molekulární vodík?

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#16 RE: výživa_doplňování energie

ladislav11 ladislav11 (#16) » ladislav11 (#15):

https://www.google.cz/url?…

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#15 RE: výživa_doplňování energie

ladislav11 ladislav11 (#15) » JecminekMaselnik (#14):

Eto HMB-tzv růstový stimulant.Nejdi si na netu-ať si chytřejší-Ty to neznáš?Já myslel,že znáš všechno.

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#14 RE: výživa_doplňování energie

JecminekMaselnik JecminekMaselnik (#14) » ladislav11 (#13):

što takoje HMB?

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#13 RE: výživa_doplňování energie

ladislav11 ladislav11 (#13) » jochen (#12):

Názor na HMB?

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#12 RE: výživa_doplňování energie

jochen jochen (#12) » Douša (#9):

No a já nejsem moudrý z tvých slov: „… jíst před závodem bílkoviny a koncem týdne sacharidy.“ Před závodem znamená kdy? Den před ním, hodinu, 20 minut? A na konci týdne? V pátek, sobotu, neděli? A na sacharidy na konci týdne – ok. A proč ne začátkem týdne?:-) Co je na konci týdne? Bílkoviny se obyčejně jedí průběžně v dostatečném množství během jakéhokoli tréninkového období. Extra navíc se bílkoviny jedí spíš po závodě, tréninku. „Cukruje“ se obyčejně poslední den před závodem (středa a čtvrtek sacharidů málo, v pátek hodně, zejména komplexních, sobota závod). Ovšem není třeba se v pátek přežírat, jen volit sacharidová jídla a jen trochu větší porce, ubrat maso, sýr, omáčku a přidat špagety)

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#11 RE: výživa_doplňování energie

coloron coloron (#11) » Douša (#9):

Jenže tohle je ultra-ten podává celý výkon na tuky a cukr opravdu slouží jen jako zapalovač,běžné závody do 100km jsou minimálně z poloviny času nad ANP tedy z cukerných zdrojů které musíš sníst.

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#10 RE: výživa_doplňování energie

ladislav11 ladislav11 (#10) » Douša (#9):

Hlavně to chce něco jíst :-)

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#9 RE: výživa_doplňování energie

Douša Douša (#9) » coloron (#8):

Tak z tohoto nejsem moudrý. Myslel jsem, že mám jíst před závodem bílkoviny a koncem týdne sacharidy a tady je jiný názor. http://zlinsky.denik.cz/…0140516.html „Já držím před závodem půst na cukry. Poté mají na tělo výrazně lepší účinek.“ Železný muž Kamil Šuráň

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#8 RE: výživa_doplňování energie

coloron coloron (#8) » jochen (#7):

Ano ale pokud budeš hladovět a ještě budeš ve stresu tak ti cukr stejně vylítne i když ho nebudeš jíst, protože zkrátka ten adrenalin a kortizol z toho stresu ho přemístí ze svalů a jater do krve,tím se zvedne inzulín a pokud je stav trvalejšího charakteru tak je zaděláno na insulínovou resistenci a diabetes 2.Kupodivu je pár vědců kteří to řeší přidáním cukru,protože ten okamžitě vypne ty stresové hormony.Ona ta dnešní doba stejně hrozně nahrává tomu abysme všichni něčím onemocněli.Takže nejlepší je klídek,pohoda,ro­zumné treninky a rozumné stravování,res­pektive naslouchání tělu a budem zdraví až do smrti:)

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#7 RE: výživa_doplňování energie

jochen jochen (#7) » coloron (#6):

Jasně, nejsme cukrovkáři, navíc jde o hubnutí, při něm je potřeba cukry držet zkrátka. I když to, pokud vím platí i při cukrovce.

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#6 RE: výživa_doplňování energie

coloron coloron (#6) » jochen (#4):

Tak to já jsem zase narazil na studii kdy nonstop každou čtvrthodinu dodávání malého množství cukrů dokáže dostat cukrovku do normálu díky vypnutí stresových hormonů.Ona ta cukrovka neni o cukru ale o metabolismu a hormonální rovnováze.Ale tady jme cyklisti a né diabetici,že?

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#5 RE: výživa_doplňování energie

Muli Muli (#5) » jochen (#4):

Jasně podle výdeje. Zhruba každý 4h se snažím jíst. Malý porce mi taky přijdou jen provokování žaludku. To pak za hoďku premýšlím kde co sníst :-) Jinak při větším spalování mám minisvačinky.

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#4 RE: výživa_doplňování energie

jochen jochen (#4) » ladislav11 (#3):

http://www.novinky.cz/…i-porce.html Zajímavý článek. Po letech zkoušení jsem došel ke stejnému závěru a rád oponuju papouškování o mnoha malých porcích jídel denně. Ono to samozřejmě funguje, ale podle mě je pro trávení lepší, když se jídlo stráví kompletně, a teprve pak si dám další, což znamená, v závislosti na jeho složení a množství 4 a více hodin. Taky se mi při delším časovém odstupu mezi jídly snáze odolává chutím, když se snažím shodit – přejde první vlna falešného hladu a pak je to relativně pohoda, když žaludek stále nedráždím malými porcemi. Trochu náročnější je to, když víc jezdím, tam mi přijde lepší přece jen jednou za tři hodiny něco pozřít.

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#3 RE: výživa_doplňování energie

ladislav11 ladislav11 (#3) » carbox3x (#2):

http://rungo.idnes.cz/…/behani.aspx?…

odpovědět | zadáno: před 5 lety

#2 RE: výživa_doplňování energie

carbox3x carbox3x (#2) » frifri (#1):

Narazil jsem tady nato az ted. Najdi si ty vyrobky nekde na netu a koukni na -slozeni,ucine latky v tablete,nebo mnozstvi ve 100g vyrobku a porovnej si to. Rozdily byvaji fakt neuveritelne. Takze ne vzdy jsou ty levne opravdu levne a ty drahe opraumdu drahe.

odpovědět | zadáno: před 6 lety

« předchozí [1] [7] [14] [20] [22] [23] [24] [25] [26] další »

1.7.2014: Aktuálně pracujeme na nové verzi diskuse, rozšíření webu a dalších vylepšeních. Nejdříve na konci léta se můžete těšit na novinky. S dotazy se prosím obracejte na e-mail: info@cyklodiskuze.cz

Copyright © 2006–2014 info@cyklodiskuze.cz, all right reserved.